impedantie matching.

G

GVVIN

Guest
Ik moet aan mijn antenne op een impedantie van 48 - j 148 ohm.(microchip impedantie).Dus de samenvoeging van die moeten worden mijn antenne impedantie.Hoe deze te meten?Meestal hebben we 50 Ohm systeem en we gebruiken een 50 ohm poort.

Kunnen we gebruik maken van een 48 ohm haven in serie met ongeveer 1 PF condensator (die heeft een impedantie van ca.-j150 Ohm @ 950 MHz) en sluit mijn antenne voor de meting.Is er een andere techniek.Ik gebruik voor mijn CST simulaties.

Bedankt
GV

Is hun enige bepaling in uw ontwerp voor het gebruik van LC circuits om de impedantie van 50ohm.Dit zal het oplossen van uw meest van het probleem.Zo niet laat het me weten.
Bedankt,

Hoi

Uw impedantie van 48 Ohm j148 kan worden gemeten met een normale 50 ohm systeem.Normaal gesproken kijk je in het midden van de grafiek Smith (50 ohm), maar nu je match-"punt" is slechts op een andere plaats (48 j148).Het is dezelfde techniek als voor de matching en hetzelfde wanneer je meten.

Groeten

dank u voor uw antwoorden.

Ik probeer het ontwerp van een UHF-RFID Tag Antenne.De micro-chip impedantie is 48-j148 ohm.Ik kan geen gebruik maken van LC afstemming van de werkelijke situatie.voor simulatie ik kan.

Ja congruentie kan worden gedaan, maar hoe een haven, Als ik gebruik een lus antenne,
heb ik geprobeerd om de impedantie-tag met een serie weerstand en een condensator en overeenkomen met de antenne aan.I couldnt vinden complexe poort ook in CST.

Hoop dat ik heb uitgelegd mijn bezorgdheid duidelijk

Thanks in advance
GV

U kunt eenvoudig simuleren havens met een impedantie van reactieve onderdelen op HFSS of ansoft ontwerper.Probeert te gebruiken Ansoft ontwerper (Studet versie gratis) gemakkelijk te hanteren voor de UHF-RFID tag simulatie.

U kunt match complexe impedantie ook met transmissielijnen in plaats van gebruik LC schakelingen

Toelichting bijgevoegd
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back