impedantie matching.

S

susannit

Guest
hoi,
Ik moet overeenkomen met een coaxiale kabel van 50ohm impedantie bij een luidspreker van 8ohm.vriendelijk vertellen voor het afstemmen van de impedantie tussen de coax en spreker.

Een gewone audio / muziek spreker?Een conventionele audio vermogen versterker aan de andere kant?U kunt de coax rechtstreeks aan de luidspreker en versterker.Kabel impedantie matching is niet nodig of wenselijk is in deze situatie.

Waarom geen gebruik maken van gewone luidsprekerkabel?Het
is goedkoper en heeft minder weerstand en lagere capaciteit dan de meeste coax.

Door de manier, een spreker mag zeggen "8 ohm", maar het heeft meestal een wild complexe impedantie.Bijvoorbeeld, hier is een impedantie plot van een "4 ohm" hi-fi luidsprekers:
ftopic143448.html # 528088

Wanneer u een transmissielijn en een belasting op het einde, je meestal alleen de zorg om hun impedanties wanneer de elektrische lijn lengte is groot.En dit komt omdat voor grote elektrische lijn lengtes, krijg je terug reflecties die kunnen vectorialy annuleren uw signaal, en de oorzaak vreemd effecten.Elektrisch korte lijn lengtes niet toestaan dat de gereflecteerde golven hebben genoeg fase verschuiving veroorzaken eventuele annulering.Met "elektrische lijnlengte", ik bedoel de fysieke lengte van de transmissie-lijn in relatie tot een golflengte.

Aangezien u een spreker, ik neem aan dat u het verzenden van audiosignalen naar de luidspreker.De hoogste signaal wordt 20 kHz.Kunt zeggen dat de luidspreker is 100 meter van de versterker.De golflengte bij 20 KHz is:

λ = C / f (waarbij C is de snelheid van het licht, en f is de frequentie in Hz)

dus λ = (3 * 10 ^ 8 m / s) / (2 * 10 ^ 4 Hz) = 1,5 * 10 ^ 4 m = 15000 meter

Als uw luidspreker / versterker afstand was 100 meter, heb je een elektrische lijn lengte van 1 / 150 van een golflengte, die is erg klein.

Dus tenzij je fysieke afstand is een aantal belangrijke fractie van 15 killometers,
hoeft u zich geen zorgen te maken over impedantie matching de belasting op de coax-kabel.Uw systeem werkt zoals ze zijn "adem elementen", niet "verspreide elementen".

(BTW, eenheden van Hz zijn dezelfde als eenheden van 1/seconds, dat is de reden waarom zij annuleren out)

echo47 schreef:

Een gewone audio / muziek spreker?
Een conventionele audio vermogen versterker aan de andere kant?
U kunt de coax rechtstreeks aan de luidspreker en versterker.
Kabel impedantie matching is niet nodig of wenselijk is in deze situatie.Waarom geen gebruik maken van gewone luidsprekerkabel?
Het is goedkoper en heeft minder weerstand en lagere capaciteit dan de meeste coax.Door de manier, een spreker mag zeggen "8 ohm", maar het heeft meestal een wild complexe impedantie.
Bijvoorbeeld, hier is een impedantie plot van een "4 ohm" hi-fi luidsprekers:

ftopic143448.html # 528088

[quote = "xxargs"]echo47 schreef:

En een RG58 (een soort van 50 Ohm kabel) zelf hebben ongeveer 6390 Ohm en -45 graden kenmerkende complexe impedantie op 20 Hz, 1013 Ohm en -44,92 mate op 800 Hz enz.).

biff44 schreef:[Edit ontbrekende verwijderd quote]U verloren me op dat ene.
Coaxkabel karakteristieke impedantie is ~ niet frequentie-afhankelijk.
Een 50 Ohm kabel op 100 MHz, verrassing, nog steeds 50 Ohm kabel op 1 KHz.
Impedantie heeft te maken met √ (L / C), waarbij L inductantie per lengte, en C is capaciteit per lengte.
Verandert niet met de frequentie.

Wees voorzichtig met uw offertes.Ik heb niet schrijven sommige woorden gemarkeerd met "echo47 schreef:"

Sorry, de website toegevoegd dat "echo47 schreef", niet ik.

Xargs: Hmmmm.Ik zie wat je bedoelt.Omdat ω is klein bij audio frequenties, de aanpassing die de Z = √ L / C niet van toepassing is, en Z is eigenlijk complex, en wordt gedomineerd door de R en G-elementen, zoals voorgesteld door de telegrafist
van de vergelijking.Aangezien een typische lijn parameters in de 10 nH / meter en 20 pF / meter bereik, ik zie uw punt.

Ik zal moeten nadenken over deze een voor een tijdje wel.Al mijn ervaring, met dingen als beëindiging van kabels in 50 ohm bij een oscilloscoop om de triple-reizen beltoon, zegt dat ook bij lage frequenties een 50 Ohm kabel heeft 50 ohm impedantie.Maar,
zoals ringen kunnen worden in het MHz-gebied, niet in de Hz.

Er is een grote hoeveelheid werk met macht distributienetten en de weerkaatsing van golven op zeer lange transmissieleidingen,
als gevolg van blikseminslag, enz, die tegen zeer lage frequenties.Ik zal proberen te vinden sommige aangevoerde spullen een of andere manier.

Zeer interessant.

Air opgehangen grote elektriciteitscentrale lijnen en oude lucht opgehangen telefoon / telegraaf lijn hebben verschillende situatie te vergelijken met compacte kabel - deze lijn hebben grote ruimte tussen dirigent en hogere inductantie en lagere capacitanse - zodat deze lijn gaan tot Z = √ L / C-stand reeds op audio frequencys zo 50/60 Hz en 300 - 3400 Hz als telefoon.

en onthouden - motor-lijn is niet de macht gekoppeld systeem geëvenaard belasting, is geoptimaliseerd om een zo laag mogelijke verlies in de transmissie link - maar toch moet alle soort effect en de tijd vertraagd reflecties komen terug uit uitzendingen en alle soorten in veel gevallen complexe beëindigen impedantie van andere waarde in de tijd te houden Power Line in stabiele toestand (simular luidspreker-systeem)

Aandrijfsysteem lijn hebben impedantie rond de 900 - 1200 Ohm en lucht opgehangen telefoonlijn met 3 mm koper en ~ 0,4
m afstand hebben 600 Ohm reële impedantie en bandwidh paar MHz, en is de reden waarom alle LF-niveaus altijd bedoeld 600 Ohm impedantie vindplaats van deze tijd.

Onbekend verschillen tussen lucht opgehangen lijn met echte impedantie en compacte kabel met complexe impedantie op Audiofrequentiebereik maken zware verliezen voor beleggers in paar Atlantische installatie kabel tussen VS en Europa in het begin van 1900: S - alvorens te ontdekken telegrafist
de vergelijking, en understod waarom dit maken zware hoge frequentie verlies (we praten "hoge frequentie 'als hierboven enkele Hz - niet kHz) en maken insigth nodig met behulp van pupin lossen met extra inductantie in serie elke kabel-segment - zelfs ik voor het eerst kijken lijkt gek domme oplossing ...

is een oude foto te laten zien die zin - alleen voor de 100 km afstand:

www.algonet.se/ ~ Toek / pupin.GIF

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back