IMD probleem met een RF-versterker en zeer lineair verondersteld TRT

B

byteptr

Guest
Hallo aan iedereen,

Im probeert te ontwerpen een VHF-versterker voor ose OFDM modulatie, voordat apliyying predistortion technieken die ik heb om de lineariteit van de best mogelijke te verbeteren.Ik werd geprobeerd deze 2 transistor uit FREESCALE (met en kennis van doelmatigheid versus lineariteit compromis): MRF6V2300, en Push-Pull 6VP2600H met 50V en differents idq.

Ik weet hoe goed mach input / output en tunning de polarisatie geeft mij differents spectrale regrowths, maar het feit is dat ik niet kan op de aangegeven prestaties in de datasheet voor een 6Vp2600H noch MRF6V2300 bereiken.

Dit alles geeft mij zeer slechte lineariteit / efficiëntie prestatie compromis.Ik weet bijvoorbeeld dat er sommige versterkers met een paar van 6VP2600H dat 200Watts rms behaalt met 25% eff en schouders <-30dbc, met deze specs kan ik alleen maar bereiken ~ 20-25 dBc en eff niet beter dan 20% ...

Mijn ontwerpen proces begint met een willekeurig punt van polarisatie (een van de opgegeven in de technische notities vaak dat de betere prestaties lineariteit geeft), dan probeer ik Input netwerk te optimaliseren, later aan de output matching netwerk optimaliseren ...in dit proces een aantal re-tunning van input matching netwerk kan nodig zijn ...(Im niet met behulp van design software, heb ik VNA, spectrum analyzer)

Toen ik de betere efficiëntie prestatie te bereiken, probeer ik het optimaliseren van de lineariteit ...

Dus mijn vragen zijn:

Wat zijn de stappen heeft u te maken voor het bereiken van de gewenste prestaties?
Heb ik iets verkeerd?wat?

Thanks in advance

 
1/3 europejskich użytkowników urządzeń mobilnych udostępnia je swoim bliskim, nie podejmując jednocześnie żadnych kroków w celu zabezpieczenia przecho ...

Read more...
 
Impedance matching, met name de belasting impedantie, is een groot effect.

Harmonische bijpassende helpt ook.

Je hebt een zeer stijf voeding - zin heel veel van de zeer lage esr capaciators in de buurt van de toestellen die het gewenste lage frequenties van twee tonen (als die 1 MHz uit elkaar) goed te zijn.

Ook je echt moet voorzichtig dat het spectrum analyzer zelf niet overbelast wordt en waardoor de intermods!Je hebt een veel demping tussen de versterker en de analyzer.

 
Slechte efficiëntie en lineariteit in dezelfde tijd zou kunnen zijn dat je een probleem vinden van de juiste uitgang van de wedstrijd.Een load-pull systeem zou helpen, of ten minste met behulp van een handmatige tuner.

Controleer ook de winst van de PA over de RF-bandbreedte.Fast roll-off van de winst aan de randen van de band oorzaken ACPR verslechtering van de prestaties.

Nog een tip voor de goede lineariteit, de 3dB bandbreedte van de bias netwerken filtering moet ten minste twee keer groter dan de modulatie bandbreedte.

 
Lineaire versterkers zijn bilaterale aard.dus als u afstemt de input-kant is het effect op de output kant ook.
Heb een ontwerp software om controle over.

 
Dank aan allen voor de antwoorden.

Ja in feite mijn hypothesen (I don't make theoretische berekeningen noch simulaties nog) werden in de volgende richtingen: eerst over harmonische matching, en de tweede bilaterality van de versterker omdat ik een zeer lineair bestuurder ontworpen (<-50 dBc van intermod), Ik kijk dan energie efficiency voor de schatting van de matching en IMD tussen de bestuurder en eindtrap.

Na een goede afstemming (goede matching betekent goed rendement / winst / winst vlakheid vergeleken met theoretische) tussen de etappes en goede afstemming in de macht podium voor de band van belang zijn voor 50 Ohm ohmse belasting, merkte ik op een stijging van verschijnselen in de schouders van de bestuurder, Deze stijging is vooral verschijnselen in de push-pull fase in plaats van een transistor fase, die kunnen worden omdat de push-pull is "meer bilaterale" en deze produceert de zogenaamde "omgekeerde intermodulatieproducten"-effect.

Ik denk aan de meting met circulatiepompen proberen, maar ik heb niet duur VHF circulatiepompen en self-made circulator impliceert op zoek naar anisotrope ferrieten en afval meer tijd ..., dus ik zal proberen de volgende zaak:

In het definitieve ontwerp twee elektrische fasen parallel wil worden aangesloten via 3dB kwadratuur Hybrid, is algemeen bekend dat een eigenschap van deze hybriden is 'twee belastingen reflectie coëfficiënt masking effect "als de lasten zijn hetzelfde.Ik denk dat de bilaterality (als de versterker is stabiel), kan worden gezien als belasting heffing modulatie door de bestuurder, dus, reflectie coeffient modulatie en daarom omgekeerde IMD produtcs verschijnt.Als de twee fasen gelijk zijn, en ze zijn verbonden door kwadratuur hybris, kunnen worden globale lineariteit verbetering ...

Wat denkt u hierover?

Ik heb nog niet spreken over bijpassende harmonischen, maar ik BELIVE dit is ook een lastige taak, en zij moeten worden afgevoerd in een andere lading.Toegevoegd na 12 minuten:pS: Sorry voor het vergeten van de andere suggesties, over de matching is brede band.De koppeling van de macht werd gemaakt met veel lage ESR condensatoren en een goede RF-condensatoren, (de test werd ook uitgevoerd in een FREESCALE evaluatie board).De energiebron is een goede bron laboratorium kan verwerken 60V-50Amp.Ik voegt extra ferriet kralen naar DC power, polarisatie en coaxiale RF-kabels en maakte EMC tests voor geïnduceerd en uitgestraald.

 
Toen ik de betere efficiëntie prestatie te bereiken, probeer ik het optimaliseren van de lineariteit ...

Dit is de verkeerde aanpak.moet worden omgekeerd.
Hoe wordt de berekening voor efficiëntie?is het gepulseerd voeding? Bent u volgens dezelfde ondergrond, kunstwerk van de fabrikant etc?
De versterker nodig om te werken onder de 300W voor-40dBc IMD.Dit geeft een maximale efficiëntie van 25% slechts: cry:
Naar mijn mening Harmonische matching is niet vereist als hun niveau te laag zijn.

 
Hallo
"Dit is de verkeerde aanpak. Omgekeerde zou moeten zijn."

Waarom?

(Hoewel ik zal proberen dit)

Hoe wordt de berekening voor efficiëntie?is het gepulseerd voeding?

Bent u na het hetzelfde substraat, kunstwerk van de fabrikant etc?
Ja.

"De versterker nodig om te werken onder de 300W voor-40dBc IMD. Deze geven een maximale efficiëntie van 25% slechts: cry:"

IMD met twee toon test 100kHz afstand, maar ik gebruik OFDM 1,5 MHz Bw.

"In mijn mening Harmonische matching is niet vereist als hun niveau te laag"

Mag worden, maar ...hoe zit het met "inverse" IMD?Toegevoegd na 56 seconden:pS: Ik heb geen rekening gehouden met het vermogen de efficiëntie van het aanbod, alleen de versterker.

 
Quote:

"In mijn mening Harmonische matching is niet vereist als hun niveau te laag"Mag worden, maar ...
hoe zit het met "inverse" IMD?
 
kunnen veel problemen met uw ontwerp.Voor een gegeven belasting afvoer en afvoer spanning, zal de efficiëntie worden max alleen bij max. vermogen zoals vastgesteld door de afvoer belastingsimpedantie en neerzetten als RF druppels vermogen.Daarom met complexe golfvormen, vooral die met een hoge piek tot gemiddelde ratio, moet de efficiëntie te meten laag

Niets je kunt doen, behalve maken drain spanning volgen de envelop van de modulatie, maar met widebandwith signalen, zijn geen gemakkelijke taak.

Als push pull, is de ac rondweg dop op de afvoer feed transformator zeer korte termijn terug naar de bronnen?De RF-stroom wordt het verkeer vanuit afvoer feed point, door de transformatoren afvoer van diervoeders en de FET en uit de bronnen terug naar de RF bypass op de feed stikken.Geloof niet de verhalen over "virtuele redenen" etc en rondwegen niet belangrijk in push pull.Sketch waar rf stroomt en houden al dat extreem lage impedantie (inducive en capacitieve).

Ik gebruik 2 alway toon signalen te meten en karakteriseren IMD, zijn veel sneller, en herhaalbare dan het gebruik van echte golfvorm.

Een andere gemakkelijke-idee krijgt een van de goedkope laser wijzend Infared temp sensoren en wijzen op alle onderdelen te zien ckt whats hot.Hot daarvan zijn waar uw vermiste macht gaat.

 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top