Image Processing Problemen

A

adiguna

Guest
Hi all,
Ik heb een probleem hier, hoop dat iemand dit kan uitleggen aan mij.dank daarvoor.
Naast de waarde in de kernel, is er nog andere verschillen tussen flankendetectie kernel zoals Sobel, Roberts, Prewitt?elk voordeel een van de andere?

bedankt.

Naar mijn mening is het het beste als je elke flankendetectie techniek kan testen.Het is toepassing betrouwbaar.Verschillende aanvraag kan tot verschillende resultaten met behulp van een bepaalde techniek.

Canny edge detection techniek heeft bewezen zeer superieur vergeleken met Roberts, Sobel, Prewitt enz.

Vriend, in het algemeen, flankendetectie is een hoogdoorlaatfilter, die kernel gebaseerde methoden zijn het uitvoeren van ruimtelijke highpass filteren, de belangrijkste verschillen tussen de methode zoals u die in het bericht is,

1.het filter coëfficiënten; beeld ruimtelijk-frequentie op te halen intensiteit variatie voor rand vorming
2.het filter grens discontinuïteit; beltoon op sub-mage-dimensionale ruimtelijke discontinuïteit bij het filtreren (convolutie)

Voor details van elke methode vergelijking, stel ik u IEEE papieren voor verdere begrip zoeken.Toegevoegd na 15 minuten:Oh, vergat dit,

3.De ruimtelijke dimensie van kernal, een 3x3 en 5X5 kernal heeft verschillende resultaten filteren

Vriend, met uitzondering van ruimtelijke domein randdetectie, kunt u proberen frequentiedomein rand detectie methode, de Wavlets flankendetectie mathods ik had gebruikt voor mijn project als Haar en DB6 filters zijn zeer effectief dat ruimtelijke filtering methoden.

Ja, zeker met veel papieren was bewezen Canny flankendetectie dat vangt scherpe punten van variatie in een afbeelding door het berekenen van de modulus van de gradiënt vector heeft de complexiteit van algoritmen voor de uitvoering.Door de manier Canny exploitant is niet een kernal gebaseerde methode.

Ik ben niet goed begrijpen uw quastion
Ik geef enkele details uit mijn klas aantekeningen die nuttig kunnen zijn voor u
Voornamelijk twee verschillende methodes, de helling en Laplaciaan.De gradiënt methode detecteert de randen door naar de maximum en minimum in de eerste afgeleide van de afbeelding.De Laplaciaan methode zoekt naar nul kruisingen in de tweede afgeleide van de afbeelding om randen te vinden.Laplaciaan methode gevoeliger voor noise.so je vergeet het
alle drie door u genoemde matheds werd gradiënt methoden zoals wij die kennen
Sobel methode, Prewitt methode, Roberts methode al deze hun respectieve aanpassing zal gebruiken om de afgeleide.Ze keert terug randen op die punten waar het verloop van intensiteit beeld maximum is.is less sensitive to image noise then other two and produce smoothy results due to 2 in the mask

Sobel filter
is minder gevoelig voor ruis dan de andere twee en produceren smoothy resultaten te wijten aan 2 in het maskerit produce noisy then sobel but simpler to implemnt computationally.

Prewitt methode voor
het produceren luidruchtig vervolgens Sobel, maar eenvoudiger te computationeel implemnt.is very old method and it is not symmetric and it can not detect if edges are multiples of 45' but still people are using it due to its speed and is simple to implement.

Roberts methode
is zeer oude methode en het is niet symmetrisch en kan niet detecteren of randen zijn veelvouden van 45 ', maar nog steeds mensen zijn met behulp van door zijn snelheid en is eenvoudig te implementeren.De meest krachtige rand-detectie methode is de Canny methode

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back