Ik wil VLSI, FPGA en ASIC te leren

N

nikhilele

Guest
Ik wil VLSI leren, FPGA en ASIC Stuur suggesties mij goede boeken of sites of links om deze dingen te leren. Is er een manier om wat naar de gratis spullen of monsters met betrekking tot deze. Ik ben absoulute beginner op dit gebied.

Allereerst denk dat ik u nodig hebt om uw gebied van leren verfijnen. VLSI is uitgestrekt domein, wat is uw interesse. Frontend of backend? Hoewel het lijkt (als u wana leren FPGA) die u misschien wel interesse zou in FPGA. Wat je kunt doen is downloaden van een aantal Student versie tool van Altera / Xilinx of soortgelijke voor het leren van VHDL / Verilog. en ook u moet zich richten op de CMOS-apparaat wetenschap, waarvoor u kan elke tekst volgen op VLSI. Zoals, door Pucknell of Weste etc. .. Er zijn veel boeken in ons forum! Gelukkig leren!

Hallo, Het lijkt alsof je wilt leren van alle levensmiddelen in VLSI domein. Volkomen onmogelijk. U moet uw interessegebied te selecteren, dan kan je jezelf trainen in dat domein. Dankzij Shaikh Sarfraz

Dat is mijn ideaal, misschien niet juist. Frontend: alle levensmiddelen voor / met sythesis, Architect, Design en Verifcation kunnen de belangrijkste werk Backend zijn: anderen na sythesis ('na' I: het IC-proces), zoals P & R, FV .. --------------------- Ik ben hier ook een beginner, ik wil weten of CMOS belangrijk is voor de frontend. En je wilt wat suggestie hier te krijgen van de ervaren mensen. Als men wil een arhitect, rtl ingenieur of ingenieur verif wat beter is, en wat zijn doet hij / zij moet leren. Als men wil een expert op het gebied Frontend, welke soorten van fundamentele informatie moet worden meester zijn.

Hi moet u uw selectie verfijnen. Dit is niet een gemakkelijke taak U kunt een, maar dit doesnt betekenen dat je gaat expert te zijn in het te doen. :) Thanks Haytham

die het meest elementaire onderdeel van VLSI die we moeten eerst leren om onze handen op VLSI

Hoi, Als u wilt inzetten om in digitale ontwerpen dan leren de basis, en je kunt ook leren VHDL, Verilog SystemC, een van deze. Als een frissere dat zal genoeg zijn om een interview. Als u wilt worden in analoge of AMS ontwerp dan moet je goed in het apparaat de natuurkunde, ook moet je goed in het analyseren van de circuits. Dankzij Shaikh Sarfraz

Als u wanna be in Digital ontwerpen van u moet goed inzicht over het digitale systeem te ontwerpen atleast op de basis-niveau, zoals flipflops, registers, tellers etc. volgende wat u moet weten over is een van de hardware beschrijving talen Verilog, VHDL. voor een frissere deze dingen zou genoeg zijn als u wilt worden op analoge deel u moet zeer sterk zijn in het apparaat de natuurkunde en de transistor gedrag. U moet goed zijn in kleine signaalanalyse, grote signaal-analyse. Als u wanna be in back-end u kunt kiezen lay-out ontwerpen of fysieke ontwerp waar u do de statische timing analyse, closk boom synthese en anderen. u kunt make-up ur mind voor een veld Dont Try voor het verzamelen van kennis over alle. u zal eindigen met niets. beoordelen urself waar ur interesse ligt in de bovengenoemde gebieden

Ik heb de conclusie gekomen dat ik eerst diep moeten digitale elektronica en digitaal ontwerp waaronder van de gate, flip-flops, registers, enz. om herinneringen te leren. en dan zal ik moeten leren VHDL.

Hallo, Dus je hebt besloten dat u wilt gaan voor digitale vormgeving. Voor zover VHDL betreft, is mijn suggestie is gaan fr Verilog, omdat steeds meer bedrijven nu een dag mee bezig. U kunt downloaden Verilog simulatoren voor netto, zoals ModelSim vrij van kosten. Leren met deze tools zal zeer intuïtief. Dankzij Shaikh Sarfraz

Eerst dien je merkt dat u rente over een of twee aspecten van IC design.i denken frontend is erg belangrijk voor IC-ontwerp, dus je moet wat tijd kosten om eerst bestuderen

Hallo Ik leer FPGA programmering en een van mijn vrienden dat hij is bekend met VHDL stelde me voor dit boek. Ik ben nu bestuderen en ik denk dat is een goed boek voor het leren programmeren met FPGA's. Als u wilt kunt u deze hier downloaden: h ** p: / / www.hemenpaylas.com/download/458460/McGraw.Hill.VHDL.Programming.by.Example.4th.Ed.rar.html succesvol te zijn

Hi, Dus je hebt besloten dat je wilt gaan voor digitale vormgeving. Voor zover VHDL betreft, is mijn suggestie is gaan fr Verilog, omdat steeds meer bedrijven nu een dag mee bezig. U kunt downloaden Verilog simulatoren voor netto, zoals ModelSim vrij van kosten. Leren met deze tools zal zeer intuïtief. Dankzij Shaikh Sarfraz
is ModelSim gratis wie dit gezegd heeft??

Hallo, Everbody weet dat ModelSim SE is vrij beschikbaar om te downloaden. [Quote = Salma ali Bakr]
Hi, Dus je hebt besloten dat je wilt gaan voor digitale vormgeving. Voor zover VHDL betreft, is mijn suggestie is gaan fr Verilog, omdat steeds meer bedrijven nu een dag mee bezig. U kunt downloaden Verilog simulatoren voor netto, zoals ModelSim vrij van kosten. Leren met deze tools zal zeer intuïtief. Dankzij Shaikh Sarfraz
is ModelSim gratis wie dit gezegd heeft ???[/quote] U kunt naar Mentor Graphics home page. Daar kunt u downloaden van de student-versie vrij van kosten en je zal de licentie te krijgen na registratie via e-mail. En let wel zijn vrij van kosten !!!!!! Dankzij Shaikh Sarfraz

goed ... bedankt voor deze toelichting ik niet dat stukje info weten alles, maar dat student edition doet al het andere aan te bieden in het beroeps-of bedrijfsmatig editie heel erg bedankt, Salma: D

Hoi, Ja, dat is het probleem met de studenten versie. [Quote = Salma ali Bakr] goed ... bedankt voor deze toelichting wist ik niet dat stukje info op alle, maar dat de student edition doet al het andere aan te bieden in het beroeps-of bedrijfsmatig editie heel erg bedankt, Salma: D [/quote] Maar de tool is nog steeds machtig, en dat zal voldoende zijn voor het leerproces. Dankzij Shaikh Sarfraz

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back