Ik wil VLSI, FPGA en ASIC te leren

N

nikhilele

Guest
Ik wil VLSI leren, FPGA en ASIC Stuur suggesties mij goede boeken of sites of links om deze dingen te leren. Is er een manier om wat naar de gratis spullen of monsters met betrekking tot deze. Ik ben absoulute beginner op dit gebied.

Allereerst denk dat ik u nodig hebt om uw gebied van leren verfijnen. VLSI is uitgestrekt domein, wat is uw interesse. Frontend of backend? Hoewel het lijkt (als u wana leren FPGA) die u misschien wel interesse zou in FPGA. Wat je kunt doen is downloaden van een aantal Student versie tool van Altera / Xilinx of soortgelijke voor het leren van VHDL / Verilog. en ook u moet zich richten op de CMOS-apparaat wetenschap, waarvoor u kan elke tekst volgen op VLSI. Zoals, door Pucknell of Weste etc. .. Er zijn veel boeken in ons forum! Gelukkig leren!

Hallo, Het lijkt alsof je wilt leren van alle levensmiddelen in VLSI domein. Volkomen onmogelijk. U moet uw interessegebied te selecteren, dan kan je jezelf trainen in dat domein. Dankzij Shaikh Sarfraz

Dat is mijn ideaal, misschien niet juist. Frontend: alle levensmiddelen voor / met sythesis, Architect, Design en Verifcation kunnen de belangrijkste werk Backend zijn: anderen na sythesis ('na' I: het IC-proces), zoals P & R, FV .. --------------------- Ik ben hier ook een beginner, ik wil weten of CMOS belangrijk is voor de frontend. En je wilt wat suggestie hier te krijgen van de ervaren mensen. Als men wil een arhitect, rtl ingenieur of ingenieur verif wat beter is, en wat zijn doet hij / zij moet leren. Als men wil een expert op het gebied Frontend, welke soorten van fundamentele informatie moet worden meester zijn.

Hi moet u uw selectie verfijnen. Dit is niet een gemakkelijke taak U kunt een, maar dit doesnt betekenen dat je gaat expert te zijn in het te doen. :) Thanks Haytham

die het meest elementaire onderdeel van VLSI die we moeten eerst leren om onze handen op VLSI