Ik wil mijn eigen ontwerp PIC programmer

H

hkBattousai

Guest
Ik heb een uitgangspunt.Ik maakte een Google-zoekopdracht, alle resultaten zijn voor kit monster programmeur circuits.Maar wat ik zoek is iets anders.Ik wil leren wat signalen naar een PIC te sturen naar het programma.

Ik heb geleerd dat ik moet aansluiten GND naar pin van de PIC, 12 V MCLR pin, GND en een klok levering via klok pin, en sen gegevens via een van haar havens.Maar wat zijn het protocol details?Waar kan ik informatie vinden over het ontwerpen van een programmeur?

Alle ideeën worden gewaardeerd.

hoi,

Het beste is om te gaan voor de Microchip Pickit2 - alle software en hardware details zijn vrij available.Also zie de Microchip documentatie over programmmer specificaties etc.Just Zoeken in dit forum voor de vele pagina's van info over dit onderwerp, vindt u ook informatie over de PICKIT Lite - een makkelijk te diy kloon van de pickit2 bouwen.

Bezoek ook Blueroom en AU elektronica sites voor de details van hun klonen etc om te zien hoe ze het gedaan hebben.

Je hebt om te weten dat er niet alleen een programmering algoritme voor alle zuivere intercommunales.Meer of minder je hebt de uitvoering van het algoritme voor elk gezin (hoewel ze vergelijkbaar zijn).
Dus check de Microchip website voor de 'Programming Specification' voor uw specifieke type.
Dit is bijvoorbeeld voor de 16F87x familie: http://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/39589b.pdf
Ook interessant is de 'In-Circuit Serial Programming?(ICSP) Gids ': http://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/30277d.pdf

Btw.geen wonder niet als niet alles zich gedraagt zoals beschreven in de handleidingen - good luck

hkBattousai wrote:

Ik heb een uitgangspunt.
Ik maakte een Google-zoekopdracht, alle resultaten zijn voor kit monster programmeur circuits.
Maar wat ik zoek is iets anders.
Ik wil leren wat signalen naar een PIC te sturen naar het programma.Ik heb geleerd dat ik moet aansluiten GND naar pin van de PIC, 12 V MCLR pin, GND en een klok levering via klok pin, en sen gegevens via een van haar havens.
Maar wat zijn het protocol details?
Waar kan ik informatie vinden over het ontwerpen van een programmeur?Alle ideeën worden gewaardeerd.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back