Ik wil FM selectiviteit!

T

Tavakoli

Guest
eindelijk een FM-station dat wordt 107.9MHz.

MAAR, dat 1 FM-zender lijkt te zijn de aanpak van verschillende bands.

Ik heb de frequentie van de oscillator ingesteld tussen 2 en 4Mhz.

Als ik lager de vervoerder en de lagere frequentie van de oscillator frequentie, hetzelfde station wordt weergegeven.

Wat moet ik stel de oscillator frequentie en de vervoerder frequentie als ik 102.9Mhz wilde?

102.9Mhz is een lokale zender die is ongeveer 5 kilometer afstand.107.9MHz is een lokale station dat is ongeveer 3 kilometer afstand.

Hoe kan ik 102.9Mhz duidelijk en te ontdoen van 107.9MHz dat is hogging mijn radio?
Wat is dat te maken met 'EDA E-Book, Artikelen & Specification Requests sectie'?Verplaatst.Waarschuwing--
mw

In de meeste radio's het vereist verschillende stadia van amplificatie / omschakeling naar de mate van selectiviteit vereist in alle krijgen, maar de meest afgelegen omgeving.Elk van de fasen moet scherp worden afgestemd in en van zichzelf.

Wat gebeurt meestal is het ontwerpen / RF fasen te bouwen op vaste frequenties die zijn zeer selectief zo afgesteld dat slechts een zeer smal "venster" is beschikbaar (hoge selectiviteit) voor RF te passeren.Deze zijn van oudsher bekend als IF (intermediair frequentie) stadia.Aan de voorzijde van dit is bovenaan een mixer waar de frequentie van de rente en een lokale oscillator worden gemengd voor het genereren van zowel de som en het verschil van die frequenties.Het idee is om ofwel de som of verschil terrein direct aan de "venster" - een hele hoop van de bedragen en de verschillen zijn er aan het begin van het IF-maar door de selectiviteit alleen de frequentie van belang steeds door.

Voor wat het waard is, is het mijn inzicht dat DSP (signal processing) kan doen veel van dit werk ook, maar is waarschijnlijk te complex zijn om lastig te vallen met.

Een andere optie is om een openlucht richtlijn antenne gebruiken wees op de zender die u wilt.

Tavakoli heeft gelijk,
met de IF-fase uitgevoerd, het enige wat je hoeft te doen is om af te stemmen met uw lokale oscillator (LO) zodanig dat de som of verschil tussen uw (LO) en 102.9MHz landt recht op de IF-frequentie.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back