Ik moet eenvoudige code voor PIC16F84 en LCD 2x16

M

mmq

Guest
Hallo, ik heb uw hulp nodig. Ik heb simpele code voor [color = red] PIC16F84 & LCD [/color] 2 X 16. Ik heb ook 4MHz kristal aangesloten op dezelfde chip. Ik wil alle 8-bits te gebruiken om ze te verbinden met die PIC16F84. Het probleem dat ik niet kan extra onderdelen toe te voegen te accepteren wat capcitors en weerstanden. Ik kijk uit naar uw feedback te zien. Ik heb MPLAB die asm en hex extentie bestanden te accepteren. Dankzij MMQ

Hallo MMQ, Een deel van uw Q is niet duidelijk, wat u bedoelt met 8-bit? (Weet u mean 8-bit gegevens van de lcd?) En wat u bedoelt met extra onderdelen? Leg uit wat u wil en ik kan u helpen. Met vriendelijke groet, A.Abbas

U kunt het LCD-scherm in een 4 lijnen of 8 line mode. Je moet hier vele application notes en code voor het aansturen van het LCD-scherm op de microchip website

[Size = 3] [size = 18] Wat ik bedoel met een 8-bits is gerelateerd aan PIC-chip die kan ondersteunen ofwel 4 bits of 8 bits. U kunt een willekeurige mode u dezelfde LCD-scherm. Voor de laatste replay, ik Limted met een aantal chips dat is dat ik zou geen andere dan PIC16F84 en dat LCD-scherm, niet meer IC's. andere kwestie ook, is het speciale bekabeling? [/size] [/size] Deze site heeft een eenvoudige bedrading met 4 bits aan gegevens, gaande van PIC16F84 naar LCD-scherm. [Color = blue] http://www.ke4nyv.com/picprojects.htm [/color] Salam Alekom Dankzij MMQ

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back