ik heb je hulp nodig over dit probleem!

H

halfgeleider

Guest
Kan iemand me helpen?
Ik heb de oplossing voor het probleem hieronder (Prob. 2.9 - požar s leerboek, pg 100):

Een radio zender is verbonden met een antenne met een impedantie van 80 J04 met een 50 Ohm coaxiale kabel.Als de zender 50 Ohm kan leveren 30W bij aansluiting op een belasting van 50 Ohm, hoeveel stroom wordt geleverd aan de antenne.

Hoi,

Ik denk dat de oplossing is (als ik deze formule van de bovenkant van mijn hoofd kan schrijven):
P = Po (1 - | Rho | ** 2)

rho = (ZL-zo) / (zl zo)

Ja, misschien de oplossing zo, maar ik moet meer uitleg voor dit probleem.Ik bedoel de complete oplossing zijn uitleg!

Dank u bij voorbaat!

Maximaal vermogen wordt overgedragen wanneer u impedantie = source impedantie (ideaal geval zonder reflecties).Elke mismatch leidt tot reflecties.

Impedantie 80 J04 betekent effectieve impedantie van
sqrt (80 ^ 2 4 ^ 2) = 80.1ohm

U voeden met 50ohm transmissie lijn.

Refelection Coëfficiënt P (verhouding van golf tot uiting incident wave) wordt gedefinieerd als (Zl-Z0) / (Zl-Z0)
= (80.1 - 50) / 130,1 = 0,23136

Reflectie coëfficiënt aan de macht is een plein van de reflectie coëfficiënt die de verhouding van de teruggekaatste energie middelen om het incident macht in dit geval 0,0535 betekent dit dat 5,35% van het vermogen krijgt weergegeven.Dus macht geleverd aan antenne zal worden ~ 28.4W

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back