Ik heb een volledige 4 bits opteller circut met een klein project

H

heartstation

Guest
Ik heb de volledige 4 bits opteller circuit met kleine projecten
zoals volledige adder werk wijze
Ik ben bigenner, ik waardeer alle hulpThanks in advance

Hallo Heartstation,
Dit onderwerp is gepost meer dan eens.

Uw probleem kan eenvoudig worden opgelost inderdaad.
Het enige wat u hoeft te doen is in de eerste bouwen van een 1 - bit full adder en sluit 4 1 - bit full toevoegingen aan een 4 - bit full adder maken.Sluit de Carry_OUT uitgang van de adder aan Carry_IN de ingang van de volgende adder's.

Het volgende is een gids voor een 1 - bit full adder maken.Je kunt uitvoeren op twee manieren met behulp van een Decoder - of een combinatie (de ene hieronder beschreven) of een poort niveau van uitvoering (eqaution maak het uit de minterms hieronder).

A, B zijn uw addends
C = Carry Ingang
S = Som Output
Y = Carry out

1.) De Waarheid tabel ziet er als volgt uit:
ABC: SY
0 0 0: 0 0
0 0 1: 1 0
0 1 0: 1 0
0 1 1: 0 1
1 0 0: 1 0
1 0 1: 0 1
1 1 0: 0 1
1 1 1: 1 1

Decoder - of de uitvoering

2.) Sluit uw ingangen (ABC) tot 3-tot -8 DECODER ingangen in die volgorde ABC.

3.) Ik ben niet zeker of er een positieve logische uitgang decoder.Ik gebruikte zodra de 74LS138 3-tot -8 decoder, maar het is een negatieve logische uitgang.Als u vindt een positieve logica uit zetten 3 - tot - 8 decoder dan is het mogelijk om uw probleem op te voeren.maar anders moet u inverters.

4.) U hebt niet zeggen hoeveel ingangen zijn er in uw OR-poort, dus ik neem aan dat dit zijn input is variabel.

5.) In principe sluit de uitgangen van de decoder aan de ingangen van de 4 - input OR-poort met behulp van de volgende vergelijking.

S (Som) = Σm (1,2,4,7)
Y (Carry Out) = Σ (3,5,6,7)Gate Level Implementatie
S = A xor B xor C
Y = AB C (A XOR B)

Uw probleem kan eenvoudig worden opgelost inderdaad.Het enige wat u hoeft te doen is in de eerste bouwen van een 1 - bit full adder en sluit 4 1 - bit full toevoegingen aan een 4 - bit full adder maken.Sluit de Carry_OUT uitgang van de adder aan Carry_IN de ingang van de volgende adder's.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back