Ik heb een IC als 74HC244, maar met | Iout |> 20 mA?

N

news

Guest
Tradycyjne dyski HDD oprócz niższej ceny wciąż górują nad SSD pojemnością, jednak nie dotyczy to modelu OWC Mercury Pro. Nowe urządzenie magazynujące dane od Ot...

Read more...

Ik moet een logische buffer voor 8-bit microcontroller-poort, zoals 74HC244, maar met een uitgangsstroom van meer dan 20 mA, met LED-hoge stroom rijden. Elke suggestie?

Als u niet beschikt over ruimte voor toegewijde chauffeurs, kunt u overwegen 74ABT244 die 64mA en source 32mA zinken. Zal dit genoeg zijn? Met vriendelijke groet, SH

Als je kracht is 3,3 V, dan kunt u sonsider met behulp van TI's 74LVC244, de snelheid is sneller dan 74HC244. groeten [quote = leotim] Ik moet een logische buffer voor 8-bit microcontroller-poort, zoals 74HC244, maar met een uitgangsstroom van meer dan 20 mA, met LED-hoge stroom rijden. Elke suggestie? [/Quote]

74FR 244 60mA per i / o als u meer dan 50-60 ma je moet wel wat FET's Dont Trust i / c om Heeps van de huidige te schakelen

Ik ben stoten deze oude draad, omdat ik denk dat dit een goede vraag en niemand stelde voor een goede optie, die is op parallel meerdere kanalen van een HC244 samen . De meeste 244s aanspraak maken op een typische 6mA aandrijfvorm (wat ik vermoed is een beetje conservatief), dus drie 244-uitgangen met elkaar verbonden (met hun ingangen met elkaar verbonden en, natuurlijk) moet in staat zijn om de bron / sink 20mA. Nog een optie om te overwegen ... -Fred

Zou het te maken kwestie eenvoudig met behulp van power drivers zoals Darlington ULN 2803?

Tuurlijk, zou een Darlington te werken. Het is gewoon een goede zaak om te weten dat u kunt identieke FET's / CMOS logica parallel en krijg een hogere huidige station. Vaak is dat handig als je alleen een paar van de kanalen in een apparaat, maar moeten verder rijden. U kunt gebruik maken van de ongebruikte kanalen om uw rijplezier nog te verhogen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back