ik de bediening van een DC-motor met PIC microcontrollers

S

salman04

Guest
AOA

Ik moet een project om de snelheid van een DC-motor ook de microcontroller moet zet de dc motor uit wen i controle proberen te draaien op geen last of belasting groter is dan het nominale vermogen
Alle ideeën zijn welkom mijn belangrijkste problemen zijn
1) Ik heb een foto die kan worden geprogrammeerd in C of Java
2) is dit allemaal mogelijk om dc motor control elektronisch?Ik heb gehoord over stappenmotoren maar ik wil dc motoren controle

immidiate antwoord zal zeer gewaardeerd worden: |

hoi.
voor ur doel u kunt PIC16F84 of enige andere series PIC-microcontroller, zoals nr. van instructies hetzelfde zijn.
ja u can control DC motror in de klok of anticlock verstandig richting controoling snelheid.
ik heb gedaan dit project
Pandit

http://www.imagesco.com/articles/picservo/02.html

DC-motor controle met behulp van PIC, moet u en de behoefte om te weten:,1 - Als u wilt bedienen, aan / uit richtingen en het is gemakkelijk om te doen, en wat je nodig hebt is macht brug naar de richting bepalen, en u kunt deze brug als een IC, maar het is duur of andere manier, zodat u kunt bouwen door zelf 4 power transistoren gebruikt, zijn CMOS voorkeur voor laag energieverlies.2 - U wilt de snelheid controleren, dus kijk voor "Pulse Width Modulation" PWM methode, waar u kunt Low pass filter nadat zij vervolgens een variabele gelijkspanning krijgt, hangt af van de frequentie en de duty cycle.3 - PIC 16F84 is goed genoeg.4 taal C te programmeren PIC ...
Ik geef de voorkeur CCS, kunt u ze hier www.ccsinfo.com5 Er zijn veel application notes alleen hier www.microchip.com, maar moet van hen, gebruiken ze Vergadering of PICC.6 - Bouw uw Kit en Programmeur, vragen over TK3 van www.epemag.com7 - Good Luck

pandit_vlsi wrote:

hoi.

voor ur doel u kunt PIC16F84 of enige andere series PIC-microcontroller, zoals nr. van instructies hetzelfde zijn.

ja u can control DC motror in de klok of anticlock verstandig richting controoling snelheid.

ik heb gedaan dit project

Pandit

@ salman04

wat voor soort DC MOTOR controleren are u up to? is het beheersen en laat het in achterwaartse of voorwaartse richting?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back