IIR-filter ontwerpen vraag

N

neoflash

Guest
IIR filters zijn allemaal gebaseerd op een steekproef ingangen en doen de z-transformatie domein in digitale FFS.

Zo is er in frequentiedomeinen van de H (s) van het IIR filter, we herhalen het lage frequentie curve in de periode van bemonstering frequentie.Bijvoorbeeld, de curve van een eerste order low pass filter zal herhalen zich in frequentiedomeinen wijten aan de bemonstering.

Als het resultaat, we zijn steeds verschillende H (s) tussen digitale en analoge versies van het filter.Wat gebeurt het te repareren?

Hi neoflash,

Zoals in elke discrete-time systeem (niet alleen IIR filters) bemonsteringsapparaat dat zet uit continu tijd tot discrete tijd moet worden voorafgegaan door een anti-aliasing filter (behalve in het geval dat u er zeker van bent dat er geen sprake kan zijn frequentie componenten kunnen produceren alias ).Na de bemonstering, het systeem niet in staat is om een onderscheid te maken tussen de verschillende aliased frequentiebanden.
Groeten

Z

Bedoel je dat, hoewel er zullen extra passband voor discrete IIR low pass filter in Fsample, de anti-aliasing filter verwijdert signaal energie er dus de passband geen enkele rol in de overdracht functie?

Please help me bevestigen mijn gedachten,
ik dank u!

neoflash schreef:

Bedoel je dat, hoewel er zullen extra passband voor discrete IIR low pass filter in Fsample, de anti-aliasing filter verwijdert signaal energie er dus de passband geen enkele rol in de overdracht functie?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back