IGBT Gate Driver Design

N

nareshgtr

Guest
Hi guys,
Ik ben het ontwerpen IGBT driver.Hoe selecteert u de huidige beoordeling van Gate chauffeur voor bijzondere IGBT.Wat is de criteria.Wat zijn de criteria voor de selectie van snelle schakelfunctie diodes in de IGBT Driver.Ik wil gebruik maken van de SGP23N60UFD in 3-fase Half Bridge ontwerp.Geef me tips voor de selectie van de geschikte driver voor 3-fase Half Bridge.
Dankzij voorschot
V. Naresh Kumar

wat is switch freq.

krijgen IGBT gegevensblad.
Het vertelt u de totale capaciteit gate.

u weet hoe u wilt dat het feit gate spanning te stijgen ..... gewoon werken met behulp van i = c dv / dt

de IGBT gegevensblad mag zeggen wat de huidige bestuurder moet komen.

voor hi kant wat over HCPLXXXX ... maar het is afhankelijk van uw frequentie ... boven 10kHz kunt u geen gebruik maken van opto bestuurder.

Dit kan nuttig zijn.van sommige seminar i had bijgewoond.
rijnwijn
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

je IGBT gegevensblad en kijk naar de gate capaciteit.moet oppassen dat je niet gate SUPPLEMENT.kun je vertellen waar je bent opgenomen in de notitie door te kijken naar de eenheden van de maatregel.de capaciteit wordt gemeten in farads [F].

Als u een heffing als de eenheid, dan zullen we samen naar het cijfer correct.

kijk dan op uw gegevensblad en zie de aanbevolen gate weerstand waarde, soms zijn er twee, Ron en Roff.je kunt zeggen, omdat elke notitie parameter heeft gegeven proefomstandigheden, en een van de voorwaarden die het zegt wat de gate weerstand.

uw poort bestuurder heeft 3 kritische vereisten:

1) Wat is de piekstroom het duurt om de gate capaciteit van uw IGBT?deze wordt bepaald door uw toegepast gate spanning (15V typisch) en te delen door uw gate weerstand.uw route moet in staat zijn deze veel stroom in een zeer korte periode van tijd ..zo groot caps met opgeslagen energie worden gebruikt met brede PCB tracks (koper giet), korte afstand naar uw IGBT en goede layout denken want dit is een hoog di / dt scenario.hier is de reden waarom uw gate weerstand moet worden NIET-INDUCTIEVE type.

2) wat is uw gewenste schakelfrequentie?hoe hoger deze waarde, hoe meer kracht dissipatie uw route zal hebben en de meer kritische onderdelen van uw selectie.20kHz is do-in staat zonder enige diepe gedachte.

higher values takes more care. 3) Wat is het gemiddelde vermogen om te schakelen uw IGBT?dit is de energie die nodig is om gratis uw gate capaciteit vermenigvuldigd met schakelfrequentie.Pavg = CV ^ 2 * f (niet 1 / 2, omdat je zowel opgeladen en ontladen dit circuit).de spanning is de spanning toegepast, dus als u op 15 V en afslag-10V, dan is V = 25V.

de overgrote meerderheid van dit gemiddelde vermogen wordt opgenomen in uw gate weerstanden ..zodat ze beter te kunnen omgaan met de macht.

dan je zou denken ...gee ...Ik kom net een koeling op mijn gate weerstand.Nou, dit is OK als je te maken met alleen kleine IGBT en kleine macht ..maar 100kW drives en dergelijke zijn zeer hoog di / dt en u kunt zich niet veroorloven de parasitaire capaciteit tussen uw gate rijden boord & koeling.dus er is geen fysieke verbinding tussen uw gate rijden bord en het systeem van koelplaat ..nu hoe zal je afkoelen uw gate weerstanden?U moet de omvang daarvan voor convenction alleen koeling, en waarschijnlijk moeten krijgen 175C nominaal knooppunt temperatuur soort weerstanden.

en wij maar net begonnen.

Natuurlijk, als dit is gewoon een hobby project dat u over spreken kunt u vergeet het bovenstaande, en slechts een klep open appnote en plug & play zonder nadenken.eenvoudig om te doen en snel resultaten van iets dat in principe werkt.

Mr.Cool

dankzij spronggewricht en Mr.CoolToegevoegd na 1 uur 29 minuten:kunt u elk orgaan gooien het licht over hoe de selectie van de snelle schakelfunctie diodes in de driver ......

Citaat:

kunt u elk orgaan gooien het licht over hoe de selectie van de snelle schakelfunctie diodes in de driver ......

dankzij FVM, Gelieve enkele instantie uitleggen over wat er dv / dt, di / dt en "schiet door" in IGBT / MOSFET.De wijze van berekening van deze waarden.
Groeten
V. Naresh Kumar

nareshgtr, ik weet niet wat je bedoelt over snelle schakelfunctie diode over de bestuurder.heb je, in de hele IGBT?

definitie:

dV / dt = snelheid van verandering van de spanning

dI / dt = percentage van de verandering van de huidige

shoot-through = wanneer twee aangrenzende IGBTs gedrag op hetzelfde moment een effectieve kortsluiting uit de DC koppeling condensator

nu kun je de belangrijke figuur uit het bovenstaande definities?zien of u kan leren, zichzelf leren.uw antwoord
en wij zullen bespreken.

Mr.Cool

Geachte
heer Cool, bedankt voor uw informatie.Voor snelle schakelfunctie dioden Ik ben verbonden IGBT BRIDGE Driver schematische, vindt u in de bijlage.Ik verzamelde dit Freescale Semiconductor website.
Leg uit waarom ontwerper geselecteerd na diodes in het document
1.D200, D207 en D212 zijn MURS130LT3.
2.D201, D203, D206, D209, D211 en D214 zijn MBRS130LT3
3.Hoe te berekenen Gate weerstand.
Groeten
V. Naresh Kumar
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Ik denk dv / dt bij mijn aanvraag
dv / dt = ((DC Bus spanning / IGBT weer op tijd) - Voor de turn-over
dv / dt = (DC Bus spanning / IGBT uitschakelen tijd) - Voor de turn-off
di / dt = (Uitgangsstroom / IGBT weer op tijd) - Voor de turn-over
di / dt = (Uitgangsstroom / IGBT uitschakelen tijd) - Voor de turn-off
Die ik zou moeten overwegen ... ofwel draai-of uitschakelen

Citaat:

Leg uit waarom ontwerper geselecteerd na diodes in het document

Ik denk deze diodes gebruikt door langs de 75ohm weerstanden in ontladen periode.Ik krijg niet motief achter dit.

Het
is niet ongebruikelijk om de poort rijden asymmetrisch.IR2133 heeft al asymmetrisch huidige limiet, zoals u kunt zien uit de notitie.Een reden om een lagere impedantie kwijting pad is om de IGBT veilig af terwijl VCE stijgt.

Hallo iedereen,
kan iemand alsjeblieft bevelen een IGBT mij, die niet is voorzien in een negatieve gate spanning uit te schakelen.Zo niet,
dan kan u helpen met een schakeling laat zien hoe gemakkelijk het aanbod 15 V bij de Vcc van mijn optocoupler en-10V aan de Vee, uit dezelfde bron.
bedankt

Nr. IGBT vereist niet noodzakelijk een negatieve gate spanning.

reduced switching performance must be expected.

Lage kosten ontwerpen, bijvoorbeeld voor huishoudelijke apparaten worden vaak met behulp van enkele levering. Maar
verlaagd switching prestaties moeten worden verwacht.Ook de bestuurder impedantie moet aanzienlijk lager te houden IGBT draaien tijdens positieve VCE transiënten.

dank FVM,
Ik probeer om een buck helikopter, dus ik denk dat ik een goede switching prestaties.gelieve te kunnen u helpen met een dergelijk circuit,
met name het verstrekken van zowel de negatieve en positieve uit dezelfde bron.

Hi Chatwitdebo

U kunt gewoon gebruik centrum getapte transformator, waar tik is GND.Elke zijde is de positieve en negatieve spanning.

groeten

U niet vertellen, wat
is uw huidige leverancier.Meestal wordt een bipolaire DC / DC converter zou worden gebruikt voor een geïsoleerde gate bestuurder.Het ontwerp is afhankelijk van vereiste isolatie spanning, bestuurder gevraagde vermogen, primaire voedingsspanning.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back