Iedereen met kleur (of B / W) LCD-display ervaring

A

Astra

Guest
Hoi
Ik
ben op zoek naar een uitleg hoe u kleuren LCD scherm
Ik wil bouwen algemene pourpose LCD display met mogelijkheid tot het aansluiten van
te mikrocontroller
Ik moet alleen statische informatie, maar ik hoog resloution (1024x768)
256 kleuren
De belangrijkste pourpose is om te laten zien in grafische vorm informatie over de alarmen
(in grote alarmsysteem)

In het project is het niet mogelijk gebruik te maken van standaard PC moederbord!
Groeten
Hugo

Gebruik een standaard LCD-scherm met 1024x768 resolutie en VGA kabel.Voor de aandrijving, de beste manier is gebruik te maken van een oude ISA-bus gebaseerde VGA kaart staat 1024x768 resolutie.Als dat niet avaialable, moet u gebruik maken van een PCI-of AGP gebaseerde kaart.Maar je moet weten hoe je de kaart met uw microcontroller.

Een andere methode zou kunnen worden om uw eigen VGA kaart.Als u zegt dat het scherm zal worden gebruikt voor statische doeleinden, kunt u gebruik maken van een dubbele poort RAM met de microcontroller updatign de video geheugen en een display driver sectie trekken de gegevens op de refresh rate, te converteren naar VGA analoge spanning en verzenden naar monitor.Ik denk dat een FPGA zal moeten voldoen aan de vereiste snelheid.

Je kunt zelfs denken aan het gebruik van een display controller chip van tientallen fabrikanten display controllers zoals SIS, S3, drietand etc

Een ander idee is het gebruik van een embedded pc-kaart met VGA-uitgang.Dergelijke kaarten zijn vrij vaak voor deze dagen en lage snelheid kaarten gebaseerd op 386ex
shouldnt kosten meer dan $ 100.Als u het betalen van $ 200, plus voor een LCD monitor, dit
shouldnt je.

Hi Astra,

Epson heeft een aantal display-controller chips die rechtstreeks kan rijden een kleur STN (of ook z / w) LC-Display.Sommige van deze controllers heeft ook een interne video-geheugen, zodat u geen zorgen over te maken.De verbinding met een uC is relatief eenvoudig: de controller heeft een 8-bits bus en begrijpt sommige commando's (tekening lijnen, dozen en dergelijke).

Dag

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back