Idee voor het meten van RMS-spanning en stroom met behulp van MCU ADC

A

Arup

Guest
Geachte meneer,
and also want the design idea/steps to develope this firmware
to measure voltage and current rms value.I believe supply input voltage is always RMS if it is not mentioned.so i don't have to take voltage sample ,square ,take average and take root of it.Or do I??Pls correct me if i am wrong.

Ik heb een project dat moet voedingsspanning en Current.I maatregel willen ze meten met slechts MCU ADC (ST7 met 10 bit ADC en 6 analoge i / p-kanaal). Kan iemand mij helpen? Ik wil een circuit getest
en ook willen dat de ontwerp-idee / stappen te ondernemen om deze firmware
te rms-spanning en stroom meten ontwikkelen
value.I geloven leveren input voltage is altijd RMS als het niet mentioned.so Ik hoef niet naar spanning monster, vierkant, nemen en nemen gemiddeld wortel te schieten van it.Or ik? Pls correct me als ik verkeerd ben.the max voltage and current for the system to measure are 260 V and 30 A respectively.And I know how to configure the adc for this particular MCU

pls let op
de max. spanning en stroom voor het systeem te meten zijn 260 V en 30 A respectively.And Ik weet hoe het configureren van de ADC voor deze specifieke MCUBedankt,

Arup

hoi
Analoge Device hebben sommige Ic dat geeft een signaal geven en RMS waarde van de output (analoge output).
voor sinus, als je 2 monster hebben met hoek van 90 ° (y (Θ) en Y (Θ 90))
U kunt berekenen peek van het signaal
Ym ˛ = y (Θ) ˛ Y (Θ 90) ˛ Yrms = Ym / √ 2

U moet proeven van de spanning (of stroom) signaal tegen een vast tarief als het signaal niet sinusvormig is.De bemonsteringsfrequentie moet zo hoog mogelijk om nauwkeurige resultaten.Na het nemen van n monsters kunt u caculate de RMS van

frms = √ (Σ (monster (i) ^ 2) / n) waarin i = 1 tot n

Ja, de i / p-aanbod golfvorm is sinusoidal.Max analoog signaal naar de ADC-pin is 5V. Als een instantie is die de ckt pls post hier.

bedankt,
Arup

hi iedereen kan uploaden van een schakeling die wisselspanning kunnen meten met parallelle poort of microcontroler en ADC.

hoi,
check out deze link, kan het nuttig ...

http://www.atmel.com/dyn/resources/prod_documents/doc2566.pdf

groeten
sam

Check out deze link
http://www.zilog.com/docs/z8encorexp/appnotes/an0216.pdf

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back