Ideaal dipool dicht bij metaal massaplaat

K

kuanfu

Guest
Hallo, iedereen

Ik gebruik HFSS te simuleren dipool antenne buurt metaal massaplaat.de dipool loopt parallel aan het metaal massaplaat.

toen ik dit simuleren dipool antenne voor 2.4Ghz centrum frequentie en plaats deze dicht bij de grond vlak 1mm om precies te zijn ik slecht afgedekte dipool blijkt uit s parameter.

Maar toen ik de farfield patroon op 2,4 GHz, de winst is ongeveer 9dbi en het geven van goede en brede hoofdlus met een maximum van Theta = 0 graden.

kan iemand uitleggen waarom dit gebeurt, want in mijn ogen als antenne's en parameter is niet goed het moet niet stralen en haar meerwaarde moeten worden zeer laag.any help would be highly appreciated. bedankt

Kuanfu

Hoi,

het plaatsen van een dipool te dicht bij een terrein vlak betekent dat de matching zal sterk beïnvloed (als gevolg van de annulering tussen het directe en het veld tot uiting veld) als je zei.Maar de winst hoger zal zijn.Dit is juist, want de winst wordt berekend uit de aanvaarde macht van de antenne niet uit het incident en dus onafhankelijk is van de zoekwoorden.U kunt controleren HFSS help-bestand op de winst te zien van de formule.

groeten,
Adel

Een antenne kan een goede winst of een goede directiviteitsfunctie,
omdat deze berekeningen zijn gebaseerd op de aanvaarde
energie niet met inbegrip van de uiting als Adel punt uit.

Ik heb vroeger een parametrische studie met gebruikmaking van HFSS het veranderen van de
afstand tot de grond het vliegtuig, en ik kan verifiëren dat
de antenne efectively krijgt kortgesloten als de grond
is dicht.Doe het zelf en zie je de veranderingen op
de invoeging verlies als de grond is dichterbij.

De meerwaarde van de combinatie van groundplane (reflector) heeft een maximaal op 0,25 Golflengte spatiëring.Zoals u daling de scheiding een ras dingen misgaan als uw simulatie toont.

U bent waarschijnlijk vragen om directiviteitsfunctie in uw bericht verwerken in plaats van winst.Gain antenne bevat efficiëntie en mismatch verlies en is altijd minder dan directiviteitsfunctie.Marketing jongens willen gebruiken directiviteitsfunctie.Het rubber aan de weg met winst.

Hallo Azulykit,

De opname van de mismatch verlies in de antenne winst is voornamelijk afhankelijk van de Friis transmissie vergelijking die u gebruikt.De meest voorkomende is:
Pr = Pt * Gt * Gr * (lmda / (4pi R)) ^ 2 * (1 - | S11 | ^ 2) * (1 - | S22 | ^ 2) * Polarization_loss_factor.
en als je het ziet scheidt de matching van de winst.
Aan de andere kant, sommige mensen gebruiken een eenvoudige vergelijking
Pr = Pt * Gt * Gr * (lmda / (4pi R)) ^ 2
en in dit geval, de aanpassing moet worden opgenomen in de winst.Ik ben het eens met u dat de tweede vergelijking maakt de antenne krijgen veel meer zinvolle (aangezien zij ook de bevoegdheid verlies te wijten aan dielectrics & geleiders en de kracht verlies als gevolg van de mismatch), maar de eerste vergelijking is de meest voorkomende (u vindt dit in meest antenne theorie boeken).

De antenne directiviteitsfunctie wordt gedefinieerd als de winst / radiation_efficiency weer in dit geval de straling efficiëntie kan de mismatch (nogmaals, veel meer zinvol), maar de meest gangbare definitie is dat hij efficiëntie is slechts in verband met de dirigent en diëlektrische verliezen.

Groeten,
Adel

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back