ID3v2-tags in mp3.

S

shanmugavel

Guest
Ik ben nu bezig met het ontwerpen van een mp3-encoder.in dat ik heb gezien over ID3v2-tags.Ik heb de volgende vragen in mijn hoofd abt dat:
1.wat is de anatomie van een mp3-bestand met een ID3-tag.
2.hoe kan een ID3-tag worden toegevoegd aan een mp3-bestand.kan ik toevoegen dat direct in bitstream ..
3.is het verplicht om alle id3-tag frames gebruiken.zo niet wat zijn de dingen verplicht.
4.kan iemand mij voorzien van een mp3-encoder referentie-code (in C), die de kenmerken van ID3v2-tagging is.

Thanks in advance,.
groeten,
shanmugavel

Ik denk dat het direct naar de ID3-tag handvat met al haar versie.
Ik heb het een keer met ID3Tag v1.
Ik voegde een structuur voor de tag.
Ik maakte een functie die de tag indien aanwezig luidt als volgt:
1 - zoeken uit het dossier eind ba afstand van de tag
2 - controleren of de tag aanwezig is en haar v2.
3 - gegevens lezen van sSize = grootte van ur definded structuur.
4 - streven naar het begin van het bestand na het lezen van de tag.

Ik maakte een aantal aannames, die de controle-tag is het eerste wat gedaan met het bestand voordat rerading het.

Groeten,
Amraldo

Hi Amraldo,
dank voor uw antwoord.
Ik heb een verduidelijking over een frame type.wat is het frame - uniek bestand identifier (UFID) gebruikt voor.hoe is het anders dan anderen.

What do u bedoelen met de Fram?
Is het de MP3-frame??
Groeten,
Amraldo.

het frame is het frame van de ID3v2 tag.
wat gebeurt er als er een fout in de ID3v2 tag.moet verwaarlozing de fout zonder te stoppen de mp3-decodering.
indien een van de ID3v2-frame wordt vervangen met alle nullen wat er zal gebeuren.Toegevoegd na 2 uur:hoe is het einde van de bekende ID3v2 frame.wordt aangegeven door een null. (als het zo is, heb ik gezien het nul onmiddellijk na de id3v2 frame id in de bitstream en dan komt de tekst informatie ABT het frame).
voor bv. indien de ID3v2 frame id TIT2 is.kan iemand me helpen met een voorbeeld hoe dit frame eruit ziet in de bitstream.

Ik heb eigenlijk werkte met ID3tagv1.
Zoals ik tag velden & lengtes onthouden zijn eerder bekend.U moet deze gebruiken bij het lezen van lengthes tag velden.

Groeten,
Amraldo.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back