IC Design Advies nodig over de huidige betekenis ampère

E

electronrancher

Guest
Alle huidige gevoel ampère I've seen vergelijken boven spoor naar een gevoel spanning, gecreëerd door een kleine serie weerstand.Ik zou willen vragen of er iemand heeft of heeft gezien een nieuw circuit in een stroomaansluiting boek of iets dat het waard is te proberen.Kunt u mij de pagina scannen of scan een snelle handgeschreven schema?

Ik zou waarschijnlijk passen een circuit gemaakt van 2n3904 of zoiets, dus als jullie hebben een mooi gevoel amp in descretes, laat het me een kijkje nemen op deze ook!

Anders dan dat, ik ben niet op zoek naar datasheets van IC's (ha - tenzij u de ontwerper, of hebben de interne schema's!) Of website-adressen met uitzondering misschien IEEE papieren of iets ..

Moderators: Jammer dat er niet een IC Design forum!hint hint ..

Wees nauwkeuriger!
Wat is het bereik van de huidige?
Hoeveel moet worden nauwkeurig?
DC of AC?
de aanvraag?

Mag ik u kan helpen!

BEST!

het circuit zal DC, voor zover deze versterker betreft.Ik zal waarschijnlijk voortbouwen op een 20V-proces, maar dat maakt niet uit wat de route betreft - ik kon bouwen op 80v en verander gewoon MOSFET-modellen ...

Instellen van het bereik van de huidige zal veranderen afhankelijk van de selectie, maar ik heb al ontworpen dat deel.

In principe ben ik sensing huidige limiet in een NMOs.Ik kan gebruik zin transitors als ik wil graag de huidige output in plaats van spanning uitgang, maar de indeling is wat lastiger ..

De kleinste IC zal ongeveer 100mA ILIM, grootste deel zal worden tot en met 3-5A ..Dit is geen probleem, wij zijn slechts een paar sensing mV in beide gevallen.Nauwkeurigheid moet ongeveer 0,1% van het bereik.(zoals 1 mA op 1A Ilimit, 100uA op 100mA Ilimit).

Welke aanpak denkt u?

Ik denk dat u wilt meten van de stroom van een schakeltijd MOSFET wanneer is ON te beperken door het uit.
zo ja, zijn er 3 oplossing:
1.gebruik maken van externe presiion weerstand aan de huidige betekenis.
Het vereist ook een extra pin 1.2 watt presision weerstand.ook een aantal problemen zal worden ingevoerd voor de huidige als gevolg van PCB's en weerstand parasitaire LC.
2.sense MOSFETs met Kelvin punten spiegel een klein deel van de huidige detectoren.normaliter deze methode wordt gebruikt voor zeer hoge huidige schakelaars zoals 40A en bovenste maar misschien handig voor Geïntegreerd ontwerp, speciaal voor het gebruik van zeer goede apparaat matching in IC.
3.sensing VdS van MOS: deze methode is het noodzakelijk om externe ultrafst diode te voorkomen IC mislukking.Ook is het niet een presision methode, maar voldoende voor ILIM toepassing.Internationale Gelijkrichter gebruik heeft gemaakt van deze methode in verschillende MOSGATE Drivers.voor het veranderen van de huidige / spanningsgebied een externe verwijzing is nodig!
Inswered hoop dat ik uw vraag.

BEST!

hmm, al die technieken zijn mogelijkheden maar ik werd gevraagd voor circuit uitvoering.zoals bijvoorbeeld met behulp van een 100mOhm gevoel weerstand geeft 100mV zin spanning op 1 versterker.Dat is ok, behalve dat de bovenkant van weerstand is 5V Vcc spoor, en de onderkant van weerstand is 4.9v.Hoe te meten 100mV uit boven het spoor toen Vdsat van een PBO's is 80mV?Vcc bevoegdheden van de versterker en fungeert als noninverting ingang - nu zijn we vreselijk trioded!

Het is soort lastige situatie, eigenlijk ..Dat is de reden waarom ik voor toetsing door jullie!

Ik had een gevoel huidige circuit zonder sensing weerstand in IC.
Deze methode is het toevoegen van een meetelement MOS die dezelfde spanningen op
D, G, S, B, met de swithching MoS maar het formaat is 1 / N van het laatste.
Als bijpassende layout is gebeurd, het huidige gevoel zal geven fout pas vanaf
matching probleem.

Enige tijd geleden heb ik een gevoel weerstand en een condensator switch versterker te annuleren de compensatie van de versterker en het signaal van de weerstand.De switchs noodzaak om te werken in de hoge kant.Ik gebruik klok stimulans om het werk.

Bastos

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back