IAR C voor AVR probleem

N

Nicholas

Guest
Hi all,
Ik probeer IAR C Compiler voor AVR ATMega48.In compilatie, kreeg ik deze fout msg hieronder.Wat moet ik doen?

Interne fout: [AsmLine - OgAsm]: Error [420]: De gebruiksaanwijzing moet worden, zelfs op een adres.Plaats richtlijn "ALIGN 1 'hier.

Help pls.

Heb je probeert in te voegen vóór de richtlijn genoemde lijn?Dat zal helpen.
Flash is georganiseerd als 2 bytelengte woord en als AVR RISC is de lengte van zijn opdracht wordt vastgesteld.Als je voor een constante in het flash-geheugen en gewoon te passen aan woordlengte-grens zal je fouten krijgt dit soort.

Probleem is het geen melding maakt van lijn in deze fout.Dus ik weet niet waar en hoe het te repareren.

Bouwen aan de configuratie: RD200X1 - Debug
main.c
Interne fout: [AsmLine - OgAsm]: Error [420]: De gebruiksaanwijzing moet worden, zelfs op een adres.Plaats richtlijn "ALIGN 1 'hier.
RJMP tmr0srv

Totaal aantal fouten: 1
Totaal aantal waarschuwingen: 0

Dat is alles.
Dank je.

Waar heb je vast interrupt routines ISR?
- Assembler of
- C soruce

als het in c bronbestand - compiler instellingen nodig zijn om te worden onderzocht.
als het bestand Assembler - Ik zal uw assembler nodig bron waar ISR vector tabel wordt gewoond.De reden voor de fout is dat:
Compiler gevonden "RJMP tmr0srv" die is palced op oneven adres in het flash-geheugen.AVR FLASH is btye adresseerbare geheugen, maar ook instructies te bezetten aantal bytes."RJMP tmr0srv" is het meest waarschijnlijk
Ga naar routine onderbreken dienst, maar geplaatst om oneven
FLASH-geheugen locatie.Heb je plaats iets als "OB 1" in interruptvector tafel?zo ja, plassen er rekening mee dat een enkel "RJMP xxx" flash neemt 4 bytes in, dus de aanduiding voor een ongebruikte vector vermelding moet uitzien DB 4.

Probleem opgelost.Ik verkeerd aangegeven een verkeerde interrupt vector voor de dienstverlenende functie./ / Shy

Dank u allen.
Nicholas

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back