I2C pull up ...

T

tom_hanks

Guest
Hi there,
Ik ben het aanbrengen van een bestaande bord op mijn nieuwe ontwerp ...

op Nieuw ontwerp heb ik Pullup gegeven aan de I2C bus (10K) voor 3 apparaten ...
werkte prima ....

maar na het aanbrengen van de bestaande raad van bestuur, is I2C bus niet werkt ...

Bestaande boord apparaat bevat twee I2C met individuele pull-up (10K) en 100pF grouding op de SDA / SCL signaal ......

Kan iemand zien, waarom het niet werkt ....Kan ik de serie beëindiging?

Van de I2C spec., Slechts een pull-up op elke draad voor de hele bus.Ook verwijdert de doppen om de belasting capaciteit van de bus.

Sante,

thanks ..
Ik deed hetzelfde ...
maar nog steeds niet het verkrijgen van de acknoledge signaal van het apparaat gericht ....

Wat is de frequentie van de I2C bus?aantal van I2C-apparaten werken niet in hoge frequentie, zeg 100KHz.
een ander; Is uw bron programma op OK in andere situatie?

groeten
Davood.

het werkt aan 32.76KHz ....

Ik heb gewijzigde Src code ... het configureren van de bestaande bord met nieuw design ...

xxx

Hoi

Dit ter afsluiting van de recomendations

1-Short Pathes I2C tussen bestuurder en slaven
2-Single optrekken voor elk van SCL en SDA "Doe geen trek voor elk apparaat"
3-Probeer te maken SDA & SCL tracks gelijk mogelijk
4-Begin met zeer lage frequentie SCL je kunt zelfs werken bij frequentie minder dan 100KHz
5-Zorg dat je de juiste apparaat Adres en selecteer addess correct is geconfigureerd "als je chip hebt adres selecteer"
6-slot kunt u gebruik PC gecontroleerde I2C driver voor debugging
7-voor meer informatie kunt u de I2C specs

Salam
Hossam Alzomor
www.edaboard.com

Hallo,
1.Controleer om te zien of spanning niveaus hetzelfde zijn op nieuwe apparaten
2.Kunt u enige ruimte percelen om te zien waar het probleem is, als signaal integriteit niet in het gedrang
wanneer 2 meer apparaten zijn geplaatst.
3.Controleer indien buiten die 2 niet werken, die een een probleem veroorzaakt te zien.
4.Place 22 ohm beëindiging van weerstanden.
5.Kan ook de pull up waarden houden boven 4K.
5.Het zou beter zijn als je kunt aansluiten op een logic analyzer en trigger als je power up.
Groeten,

dank u voor al deze punten ....nu is er een optrekken van 10K en een serie weerstand van 100ohms ....

Ik ben bezig met 32.76Khz ...
maar het signaal doorgeven hoger dan 32.76Khz ....
rond 50kHz .....

kan veel oscilation aan de hand is ........

Ik heb een exameple

http://mcu-programming.blogspot.com/2006/09/ic-bus-interfacing.html

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back