I cant Get the Masters Degree Vanwege HFSS, Please Help.

G

Goher

Guest
Dear All,

Allereerst dank ik elke EDA bestuurslid die steken in mijn onderzoek, speciaal de volgende leden:
Jian,
maxwelian,
akedar,
navuho,
sengar_vijay

Hier, ik kende de 8-slots magnetron holte die ik probeer op te lossen en krijgt haar resonantie frequenties via de HFSS eigenmode solver.
Nogmaals, het probleem dat ik naar rechts nu is dat ik al krijgen de oplossing van de HFSS en ik krijg een andere oplossing (met een andere aanpak) uit een Matlab-code
en beide oplossingen komt niet overeen!

Ik heb het gevoel dat de juiste oplossing is de Matlab een.Het gaf me resonantie frequenties vanaf 9,5 GHz tot 17,7 GHz.De HFSS simulatie gaf me resultaten op dezelfde band en heel dichtbij ook.Echter, beide resultaten moeten precies hetzelfde zijn en volledig vastbinden.

Ook heb ik bijgevoegd een zeer eenvoudige cilindrische holte die ik heb gemaakt om de output van de resultaten HFSS om te beginnen met vertrouwen HFSS.De juiste resultaten voor deze holte wordt berekend door de zeer fundamentele wetten magnetron, wat betekent dat zij moeten corrigeren, maar de HFSS geeft ook verschillende waarden dat is vreemd!

Als dit probleem is gedaan, ziek worden zo dicht bij de finish mijn onderzoek en ontvang de masters degree en ik
ben er zeker van dat u kan raden hoe zorg ik voel me nu.

Ik heb geprobeerd te uploaden HFSS het project bestand op het antwoord maar ik
ben niet zeker of het zal lukken of niet.

Hoe dan ook, als enige instantie is graag helpen stuur me terug uw e-mail adres hier of op mijn e-mail adres is:
m_goher (at) yahoo.com
Dankzij wordt vooraf
Groeten,
Goher
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Hi Goher,

het probleem zou kunnen worden de "facetten" vertegenwoordiging van HFSS.Elke gebogen geometrie bezwaar zal worden vertegenwoordigd door een gesegmenteerde maas.Dit voegt een geometrie fout.Het echte leven geometrie en de maas geometrie verschillen enigszins.Ik denk dat dit de reden waarom je niet de "perfecte" resultaten, zelfs voor de analytische voorbeelden.

Het probleem is: alle mazen aanpassing werkt op de maas.De maas aanpassing zal het gebied een steekproef, maar de geometrie is vastgesteld op het oorspronkelijke maas!Alle programma's die gebruikmaken van een maas tetrahedral hebben van dit soort problemen.Ik denk HFSS heeft een soort uit de analytische correctie voor dit probleem bekend die zou kunnen leiden dat de fout enigszins, maar uit je post lijkt het erop dat dit niet krijgt u perfecte resultaten.Ik heb geen gebruik gemaakt van de eigenmode oplosser van HFSS dit vaak, en ik weet niet hoe goed deze correctie werkt.Misschien iemand anders kan reageren op dit?Echter, je moet zeker komen resultaten binnen 1% of 2% van de analyseresultaten.

Het enige programma ik weet en die een verbetering van het veld en de geometrie bij het gebruik van een dichter maas is het eigenmode oplosser van CST.(Als iemand weet dat andere programma's en -> commentaar welkom).Met behulp van een dichter maas (handmatige of automatische aanpassing maas)
die u moet ge kunnen krijgen resultaten met een fout van minder dan 0,1%.

De Eigenmode oplosser in cSt maakt gebruik van een rechthoekige maas maar ze rekening houden met sub-cel informatie PBA gebruik van deze techniek.Voor elke dichter maas gebied en geometrie zijn nieuw bemonsterd.

Kunt u uw geometrie en en de cilinder als een zaterdag-bestand?

F.

Ik moet eens met RFSimulator.CST is een veel betere eigensolver in mijn opinie.Ik heb het gebruikt om de eigenmodes van zeer complexe structuren.Hoewel de simulatie kost veel tijd, ik ben erg blij mee.

Beste Goher,

Ik heb een onderwijsinstelling op de Waveguide en de holte van een magnetron voor mijn master thesis.
Ik weet niet of opmerkingen over uw probleem, maar hier bijgevoegde mijn simualtin die kunnen we verbinden hen beiden en maak alle afdelingen van een magnetron.
Door de manier waarop ik wil u een vraag:
In mijn proefschrift Ik moet simuleren vele modi tegelijkertijd vooral TE 564 is de oplossing.
Hoe kan ik vertellen HFSS produceren vooral modus 564?
Uw asswer zal zeer nuttig zijn voor mij, ik heb gezien dat u gebruik maakt van vele modi in uw analyse.

Groeten
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Goher schreef:

Dear All,

Ook heb ik bijgevoegd een zeer eenvoudige cilindrische holte die ik heb gemaakt om de output van de resultaten HFSS om te beginnen met vertrouwen HFSS.
De juiste resultaten voor deze holte wordt berekend door de zeer fundamentele wetten magnetron, wat betekent dat zij moeten corrigeren, maar de HFSS geeft ook verschillende waarden dat is vreemd!

Hi navuho,

Ik ben het eens met uw instellingen.Hoe kom je rond de geometrie fout.Ik ben het zeker eens dat deze fout is niet zo groot voor de meeste structuren.Maar in om extreem nauwkeurige resultaten moet u rekening houden met de facetten maas.

Doe je wat oppervlak verfijning van de mesh om de fout klein?Zou leuk zijn om een idee te krijgen hoeveel oppervlakte verfijning die u nodig hebt om de fout blaten een bepaalde drempel (0,5%, 0,1%, 0,05% ..).Ik denk dat deze verfijning factor zal veranderen met cilindervormig en sferische vormen.

F

RFSimulator schreef:Maar in om extreem nauwkeurige resultaten moet u rekening houden met de facetten maas.

Hi navuho,

Uw voorbereiding van de HFSS model klinkt behoorlijk gevorderd!

Ten aanzien van de CST-simulatie.Ik BELIVE in de 2006b versie kunt u opgeven van een "target" frequncy.De Eigenmode berekening pas beginnen boven deze frequncy.Lagere functies zijn niet berekend.Ik denk dat dit is wat u zoekt?

Intersting te horen dat u het ontwerp convergeert slechts langzaam naar een hoger accuray.Zou je het erg om te delen wat van je ontwerpen (analytische vormen).Als ik enige tijd kon ik doen sommige studies.

F.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back