hulp

I

ilop

Guest
hallo

Ik wil enkele vragen te stellen, hier zijn:
1.Wat is de betekenis van overloop, lenen en uit te voeren beetje beetje
2.Ik wil een circuit dat als we Druk op 1 of 2 of 3 in toetsenblok, zal er een uitgang in zeven segment (de output is 2 bit) Ik wil vragen waar vind ik het circuit in internet? Ik heb gezocht in google maar ik heb niets vinden

dank

Gebruik deze link om explenations vinden over te dragen, lenen en overflow:
http://www.sce.carleton.ca/courses/sysc-3006/f04/Part3-BinaryManipulations-4.pdf

Re.uw circuit: Wilt u op 00 genereren (key1), 01 (key2) en 10 (key3)?

Ja, ik wil het genereren tot en met 7 segment, maar niet alleen 1,2,3, maar ook 5 tot 9, en het kan genereren 4 bits als 1234 etc, hoe???

Ik ben gevraagd om te maken dat het gebruik van GAL 16v8, ik ben het verboden om een andere decoder, met uitzondering van toetsen decoder .. dus ik moet gebruiken om het programma te maken over het genereren van numerieke tot en met 7 segment ...Kunt u mij helpen???

Controleer wat code is output van uw toetsenbord.Heel goed mogelijk je zal alleen eenvoudige binaire of BCD en in beide gevallen betekent dit dat fror toetsen 0 tot 9 u dezelfde code: toets 0 = 0000, toets 1 = 0001, .. key9 = 1001.Dus je hebt 4 ingangen aan uw GAL.Om het resultaat op zeven segment diplay u hebben 7 uitgangen en het enige wat te maken is om te schrijven waarheidstabel.Hoe te doen kunt u vinden in het volgende voorbeeld, maar het zet BCD naar GRAY-code dus ..U moet uw eigen tabel te maken ..
http://poppy.snu.ac.kr/ ~ kchoi / klasse / lc_intro / programmable_logic.pdf

hello ...dank u voor de advice.i willen vragen, wat bedoelt u met de output wordt 7?betekent dit 7 bits? ..zo ja is er slechts een cijfer van numerieke?

Ik wil een toetsenbord dat kan 3 cijfers van de toetsen te genereren tot en met 7 segment, dus als ik druk op 1 in het toetsenbord dan de 7 segment numerieke 1 genereren, als ik druk op 1 2 3 4, genereert 1234 en binnenkort ..dus er zal 7x4 bits, ben toch? zo ja ..te doen dat er een shift-register worden ..

d'oh ik ben verward ...heb je dat schema dat kan dat het toetsenblok van maken: p

In uw vorige post u genoemde GAL16V8.
Heeft u nog om het te gebruiken?
De toepassing ervan kan worden omzetting van input knoppen 1, 2, 3, ... 9 tot en met hun 7-segment codes en vervolgens met behulp van modulo-7 counter hen verschuiving naar 28-bit shift register en weergave van deze 28-bits register als 4 x 7 -segmant.

Kunt u gebruik maken van een kleine microcontroller?
Zou heel gemakkelijk zijn om je project uit te voeren in een microcontroller ..

hallo

Ja, ik nog steeds gebruik maken van de GAL 16V8, omdat mijn docent vraagt mij te gebruiken dat geen andere, ik kan geen gebruik maken van microcontrollers, ik ben verward over het programma in gal 16v8 die kunnen maken dat 28 shift register.kunt u helpen?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back