Hulp voor verkorten SLA opladen van de accu tijd.

N

nguyennam

Guest
Hallo iedereen,
Ik heb een elektrische fiets, en de SLA batterij moet ongeveer 8 uur voor het opladen van de status van volledig ontladen tot 90% in rekening gebracht volgens de instructies.En dit is lang niet altijd gemakkelijk voor mij, vooral op de dag wanneer ik rechage nodig.
Dus zou u mij laten weten als ik kan verhogen laadspanning / stroom in te korten het in rekening brengen, bijvoorbeeld, tot 3 van 4 uur.Als ik dat doe, is de batterij tijd getroffen leven?
Hartelijk dank bij voorbaat voor uw hulp.
NguyenNam

Het lijkt erop dat jr SLA batterij te ontwikkelen fout in sommige van haar interne cel.In de meeste gevallen van dit type batterij defect als gevolg van uitgedroogde elektrolyt als gevolg van verkeerd laden en ontladen.(U volledig ontladen?)
Er is geen remedie voor dit soort van schuld dan een nieuwe te kopen.

Quote:

SLA opladen en laders

In tegenstelling tot NiCads, SLA's zijn niet echt geschikt voor zeer snel opladen.
De meeste fabrikanten raden dat ze niet hoeven te betalen in minder dan 5 uur, of op een laadstroom niveau van hoger dan 0.4C hoewel sommige SLA's zijn in staat om te aanvaarden laadstromen van maximaal 0.8C voor ten minste de eerste fase van het opladen, zonder bijwerkingen.

Dank u IanP voor het document.
Het betekent dat ik geen keuze hebben, en moeten zich houden aan de regel.Anyway, ik begrijp meer over SLA, heb ik denk dat het kan worden opgeladen in het zeer korte tijd net als Li-Ion batterijen of Ni-Ca/Ni-MH vóór.

nguyennam

Een andere optie die u kunnen overwegen heet "gepulseerde laden" ..
Hier zijn enkele details:
Quote:

Pulsed Charger.

Maakt gebruik van een reeks transistor die ook kan worden ingeschakeld.
Met een lage batterij spanning blijft op de transistor en leidt de huidige bron direct aan de accu.
Als de batterijspanning aanpak de gewenste regelgeving spanning de serie transistor pulsen van de huidige ingang aan de gewenste spanning te handhaven.
Omdat het werkt als een schakelende voeding voor een deel van de cyclus minder warmte afvoert en omdat het fungeert als een lineaire aanbod deel van de tijd de output filters kunnen kleiner zijn.
Pulsing laat de batterij tijd om te stabiliseren () terug met een lage stappen van lading op een hoog niveau van de heffingen geleidelijk tijdens het opladen.
Tijdens de rusttijden van de polarisatie van de cel wordt verlaagd.
Dit proces maakt sneller laden dan mogelijk met een langdurig hoge niveau van heffing, die de accu kan beschadigen omdat het geen geleidelijke stabilisering van de werkzame stoffen niet mogelijk tijdens het opladen.
Pulse laders meestal nodig stroombegrenzing op de bron om veiligheidsredenen, om de kosten toe te voegen.

Dank u voor uw IanP info.
Ik heb ook ergens gelezen (ik weet niet meer), zijn er de technieken van het opladen van batterijen door niet-symmetrische wisselstroom, of opladen via een aantal stadia, met het eerste is overstroom, ...dus de laadtijd moet worden verlaagd en levensduur van de batterij, terwijl de tijd wordt verlengd.Maar al is het lezen, heb ik proberen uit te vinden de vertrouwde document, en de circuits als goed, maar voor het moment kom ik erachter niets.Echter, denk ik aan het doen op mijn experiment SLA.

nguyennam

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back