Hulp voor SRAM layout!

Z

zwangsv

Guest
Ik ben bezig met een lay-out voor SRAM.Elke cel heeft zes transistors.Ik ben klaar met de lay-out voor een enkele cel.Ik begrijp dat ik de cel kan omdraaien op een zodanige manier om het goed en verspreiding aandeel aan de lay-out compacter te maken.

Maar het probleem is, zal er geen probleem latchup nadat het is vervaardigd, omdat deze cellen zo dicht?Weet u of er een isloation tussen die cellen?Technologie gebruiken we TSMC0.3, 5 smelt, 1 poly.Hartelijk dank voor je dit leest.

Zolang je niet in strijd actieve actieve afstand of niet goed in verband met unreleated goed spatiëring, heeft u geen klink up problemen.Ga je gang en spiegel je CEL X en Y.

Het is beter om ohm contact toe te voegen op de bovenste verdieping.Bijvoorbeeld, 64M bestaat uit 4 16M banken.16M-bank bestaat uit 4 4M-blokken.4M Bolck bestaat uit 16 256k-segmenten.256K-256K segmenten bestaat uit cellen.Misschien kun je toevoegen ohm contact segement niveau.

Hoi

Nog een ding: je moet enige macht strappings toe te voegen aan de array, zeggen een band om de 8 cellen.Het aantal van de macht band is afhankelijk van uw produktdossier; trade-offs tussen snelheid / vermogen / gebied vaak noodzakelijk.

Ik hoop dat het helpt.

groeten,
jordan76

Hoi.

Is er documentatie over SRAM Memory Design Flow.
Ik heb een aantal boeken over geheugen ontwerp, maar een gedetailleerd document over de stappen die nodig zijn om dichtbij het complete ontwerp stroom zou zeer nuttig zijn.

Groeten.

Fib

U kunt verwijzen naar de SRAM bibliotheek TSMC.Normaal gesproken kan je plaatsen pMin nsub contact en contact op elk van 8 of 16 cellen.U kunt berekenen van de p-sub-stroom van de EDR

Normaal latch-up gebeurt alleen in de interface van chip aan de buitenwereld.Maak je geen zorgen latch-up in je zaak.

kan iemand bepalen het ontwerp overwegingen voor sram lay-out ontwerp

Kan iemand geven wat commentaar op het boek "CMOS geheugen circuits" door Haraszti, Tegze P.?
Ik ben een analoge ontwerper, maar ik ben een beginner in het geheugen ontwerp.Espesially ik wil meer in het DDR-geheugen ontwerp.Is dit boek is nuttig voor mij?

Check out dit boek.Ze hebben een kleur lay-out van 6 transistors SRAM

CMOS VLSI Design
Een Circuits and Systems Perspective
(3rd Edition)
Neil Weste en David Harris
Addison Wesley
ISBN: 0-321-14901-7

Heb je dit boek in PDF-formaat?Zo ja, gelieve te delen.

Many thanks,
AT

hey chek uit dit boek voor het geheugen ontwerp its really nice one.
Analyse en Ontwerp van digitale geïntegreerde schakelingen door
David A. Hodges

hele geheugen ontwerp en de dimensionering stappen zijn mooi gegeven

Ik heb het boek gekocht "Analyse en Ontwerp van digitale geïntegreerde schakelingen" door David A. Hodges.Het is echt nuttig in de SRAM ontwerp.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back