Hulp van FPGA en ADC

D

doubledribble

Guest
Is er iemand heeft de ervaring op het gebruik van de ADC FPGA?
Mijn probleem is: ADC is 5V output, FPGA (Virtex II Pro) is niet 5V-tolerante, moet ik de spanning vertaler?Of kan ik gebruiken seriece weerstanden tussen, hoe groot de weerstand?Bedankt

Ik heb gebruikt ADC en ALTERA FPGA (ACEX1K) op mijn board ..maar tijdens het selecteren, u hebt de zorg van deze dingen ...

anyways ...U kunt gebruik maken boost up converter ...(5V naar 3.3V) veel bedrijven zijn het verstrekken van deze IC's ... zoals TI, Intersil ...zoeken daar ...dont gebruik weerstanden ...zijn niet een goede praktijk .....en voordat u converter IC ..Controleer huidige specs van FPGA I / O..

Xilinx's ingangen zijn beschermd door de weerstand en diodes die switshed op sequentieel aan Vcc en GND.
Dergelijke circuits proide de input huidige ca.tot 5 mA.
Dus als je de input van de 5V bron, en dan Vcc = 3.5V
U moet switsh op de sequentiële weerstand R> = (5-3.5) / 5 = 0.3kOhm.
Deze bevestiging wordt bewezen door Xilinx, maar alleen voor de ingangen.
Het verhoogt enigszins de vertraging.
Doe het niet voor de uitgangen.
In deze situatie heb ik de tussenliggende 5V KMOS buffers.

Ik heb in een paar circuits boards dat het gebruik van Optocouplers dergelijk probleem oplost.
Bedankt,
Gold_kiss

Thank you guys.Aangezien ik koos Xilinx Virtex II Pro, ok het is om sequentiële weerstand te gebruiken.Het enige wat ik zorg is dat hoe groot de weerstanden.
Ik lees de data sheet zorgvuldig, en het biedt geen input huidige ca.., Zoals Aser zei 5 mA, moeten uitzoeken wat er precies ingangsstroom.
Ook, WHT is 5V KMOS buffers, 5V CMOS?Ik ben van plan te gebruiken 74F574SC, is dat ok?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back