hulp ontwerp bandgap spanning referentie circuit.

T

triquent

Guest
Ik probeer het ontwerp van de bandgap voltage referentie circuit.(De Opamp pnpBJT type) De spec.Vdd = 2.5V Vout = 1.25V Itotal <10uA.Ik kan het ontwerp van de weerstand R1 en R2 door dVout / dt = 0 en krijgen Vout = 1.25V.Maar de Vout verandering te veel met de temperatuur, Vdd.Ook PSRR is te groot.PSRR =- 40dB bij DC.Maar PSRR bijna gelijk 0 op 1GHz.
Mijn vraag is
1) hoe het ontwerp van de PBO's maat?
2) hoe het ontwerp van de op_amp maat?
3) Hoe het verbeteren van de Vout ongevoeligheid voor T, Vdd.En PSRR?
4) kunnen we bespreken het ontwerp procedure?hoe je grootte van elke transistor's?Ik ben een nieuwe beginner totaal verward.
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Nou, dit is niet echt een bandgap.dit circuit maakt een ptat stroom van (kt / q) ln (n) / R.

ptat is evenredig met de absolute temperatuur - het is lineair stijgt met temp.

te krijgen een magische spanning, moet u deze huidige dumpen in een diode plus weerstand.diode spanning daalt met temp, zodat de schaal van de weerstand tot annulering van de twee hellingen om een vlakke spanning op kamer.het kan niet exact 1.25V, elk proces heeft een andere magische spanning - zelfs twee cellen in hetzelfde proces kunnen verschillende spanningen voor het platte vlak bij kamertemperatuur.

PBO grootte moet lang en grote wedstrijd te worden.schaal van de PBO's te hebben vdsat = 150mV en u moet op OK.langer PBO's (of meer op-amp winst) zal verminderen de gevoeligheid voor Vdd / PSRR (hetzelfde).proberen op amp winst van 55-65dB.meer en heb je een harde tijd te stabiliseren - Ik stel alleen maar met behulp van een eenvoudige versterker op uit enige CMOS boek.

U kunt uploaden van uw perceel van Vout vs temp - dat zou moeten helpen

Thankd!