hulp nodig in Viterbi decodering

S

shameem

Guest
hoi,
Ik heb uitgevoerd Viterbi een decoder met dwang lengte 7.Mijn input buffer op de vitebi decoder is van de lengte van 768 bits.Als ik traceback na het verwerken van alle 768 bits, is de output van Viterbi kloppen, maar toen ik na de verwerking traceback 64 bits tegelijk, een paar stukjes in de output van Viterbi zijn beschadigd.Ik vind dat in beide gevallen, moeten de resultaten hetzelfde zijn totdat mijn traceback Lenth is 5 maal de lengte van dwang.
Als iemand enig idee, help me alsjeblieft.

bedankt

shameem

salam

Hoeveel bits zijn beschadigd?
traceback lengte van 5 maal de lengte beperking maakt het foutenpercentage laag genoeg, maar hoe meer traceback lengte, hoe minder fouten bitsnelheid

dag
Navid

hoi,
twee of drie stukjes op de grens van het spoor terug lengtes (dat wil zeggen 64 op de discontinuïteit van de traceback en decoderen) zijn beschadigd.als ik het proces slechts 64 bits op een tijdstip en traceback en decoderen t
/ m 73 geen van de bits (dat wil zeggen een deel van de output bits overschrijven i) de uitvoer correct is.Maar ik wil niet onnodige berekening tot overschrijven van de output buffer.

Hoi

Als het signaal geheugen van L, kunt u een beslissing nemen over een symbool na 5L, het betekent als L = 7 en uw buffer lengte is 64, kunt u alleen piek 29 = 64-5L symbolen na het doen van de Viterbi procedure op 64 symbolen , dan kun je ze verschuiven naar links en komen in 29 nieuwe symbolen van rechts.

Het concept van de tracebakc is similare op "schuifraam.
Dat wil zeggen,
Stel dat dwang lengte = 7-buffer voor 64 bits.
Sommige handboeken zei dat 5 maal dwang lengte is goed genoeg voor traceback om een redelijke BER te bereiken.
Dus u traceback eerste 35 etappes en vinden dan een punt samen te voegen.
Vanaf het punt samen te voegen tot de laatste fase, annuleerteken u krijgen 29 bits gedecodeerd.
Na deze, u bewaart een andere 29-bits en doen dezelfde procedure als voorheen.

bedankt jimmy
verklaart u beter dan ik, wat ik heb in het achterhoofd.

hoi,
jongens danken u hartelijk voor de discussie.Maar ik denk dat u mensen hebben me niet verkeerd.Mijn input buffer op de Viterbi decoder is van de lengte van 768 bits.Om te voorkomen dat handhaving van de geschiedenis voor 768 bits, ik wil voor het verwerken van de input buffer in de bossen van 64 bits.Op deze manier heb ik met de geschiedenis te houden voor slechts 64 bits.

bedankt

shameem

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back