hulp nodig in de programmering

Y

yantheman

Guest
Hey mensen, hulp nodig hier.Kan iemand me voorzien van een eenvoudig opzoeken tabel voor de PIC18F452.

U kunt naar www.microchip.com, selecteer uw toestel en lees de datasheet.

wah .. wat een help je bent ..indien de datasheet kan antwoord op mijn vraag denk je dat ik zal hier?

Precies wat voor soort look up tafel bent u op zoek?Machine-code met betrekking tot uw IC?wat bedoel je met een gewone tafel?

Als je praat over de montage-code die u kan hebben om functies te creëren een verkorte tabel zelf van de je zal constant gebruiken voor snelle verwijzing tijdens het programmeren.Het is frustrerend flicking door middel van een codeboek.

Ik weet niet of dit is wat je bedoeld - als het mij zou kunnen helpen

U implementeert een eenvoudige look up tafel in assembler als deze.

Code:movlw hoge tafel; krijgen MSB-adres van de tabel

movwf PCLATH; tabel van MSB-adres in de PC

movfw te compenseren; krijgen LSB's van tafel te pakkenTabel oproep; waarde van de tafel te krijgen

movwf resultaat; waarde op te slaan

terugkeer; --- Kijk up tafelORG 0x200Tabel: addwf PCL, f, toe te voegen aan het programma te compenseren counter

retlw ,0

retlw ,1

retlw ,3

retlw ,4

retlw ,6

retlw ,8

retlw ,9

retlw ,11

retlw ,13

retlw ,14

retlw ,16

retlw ,17

retlw ,19

retlw ,21

retlw ,22

retlw ,24

retlw ,26

retlw ,27

retlw ,29

retlw ,30

Hallo,
Ik wil ook weten hoe te schrijven Look Up Table in C. Neem na een aantal voorbeeldcode.Het helpt me veel.

Een eenvoudige tabel kan worden uitgevoerd met behulp van een groot array.Als zijn groter dan 256 bytes je linker wijzigen van de geheugen-bestand van de definitie van een blok.
Met behulp van Microchips MCC18 compiler, is hier een voorbeeld bewerkt linker-bestand dat definieert als "een blok van 0x7ff bytes RAM genoemd HEAP en namen de sectie 'localHeap.

U rekent uw array in deze paragraaf af met een # pragma idata of # pragma udata richtlijn.

Code:# Pragma udata localHeapstatic char Tabel [0x7ff];/ * Dan moet je toegang krijgen tot de array met een pointer * /# Pragma udatachar * table_ptr = & Tabel [0];/ * Voorbeelden van te gebruiken * /Resultaat = table_ptr [5];table_ptr [x] = byteValue;

Bedankt voor uw hulp btbass en voorbeeldcode.Ik ben ook willen weten hoe de code te schrijven voor multiplexing 7 segment display.Bijvoorbeeld multiplexing twee gemeenschappelijke kathode display.Geef mij voorbeeldcode in C.

Gebruik gewoon een 4511 7 segment driver chip.Ze kosten slechts ongeveer 50p

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back