hulp nodig bij het op-amp berekeningen ...

J

jaymee

Guest
Ik heb gekregen een circuit op LT kruiden, en de noodzaak om de CMRR berekenen. Ik weet dat de CMRR = Verschilversterking / Common mode Gain, maar ik weet niet hoe je deze krijgen van het circuit. Er is een 12v rail voeding, 10V input, die splitst met een 1k weerstand op elke tak van de input. Het heeft ook een 10k Rf, en 10k Rl. Is het juist dat Vout = 182uV? Dit is mijn zwakste onderwerp, ik heb hulp nodig! Ik kan bevestigen het diagram,

u op vertoon van uw circuit. en het herschrijven van uw circuit.

[Quote = Jaymee] Ik heb gekregen een circuit op LT kruiden, en de noodzaak om de CMRR berekenen. Ik weet dat de CMRR = Verschilversterking / Common mode Gain, maar ik weet niet hoe je deze krijgen van het circuit. Er is een 12v rail voeding, 10V input, die splitst met een 1k weerstand op elke tak van de input. Het heeft ook een 10k Rf, en 10k Rl. Is het juist dat Vout = 182uV? Dit is mijn zwakste onderwerp, ik heb hulp nodig! Ik kan bevestigen het diagram, [/quote] Hi Jaymee! Mag ik u een algemeen advies? Je hebt een klein probleem - en je vraagt om hulp. Maar je moet ons in staat om u deze hulp. Zonder enige tekening die u gebruikt afkortingen / symbolen zoals Rf, Rl, Vout. Denk je echt expext dat we weten wat uw circuit eruit ziet?

bedankt voor het vertrouwen Ik heb geprobeerd om het diagram hechten, maar zijn in LTspice en het zal niet uploaden. hoe kan ik hier tekenen?

[Quote = Jaymee] bedankt voor het vertrouwen Ik heb geprobeerd om het diagram hechten, maar zijn in LTspice en het zal niet uploaden. hoe kan ik hier tekenen [/quote] Als het niet te ingewikkeld? - vriendelijk het circuit te beschrijven in woorden, maar zonder gebruik van symbolen. Wees duidelijk! (Bijvoorbeeld: Ik veronderstel dat het een differentiële versterker Waarom ga je niet geven ons deze informatie.?)

rechts Ik zal mijn best proberen te beschrijven wat ik heb; 10Volt leveren aan 2 x 1k weerstanden parallel een van die weerstanden (R2) gaat naar de + ingang van een opamp (LT1001), is er ook een tee'd 10k weerstand (R3) om de grond uit dezelfde tak. de andere 1k weerstand (R1) gaat naar de - ingang van de opamp. de op amp heeft een 12Volt voeding spoor. (Externe voeding) de output van de opamp loopt naar een andere 10k weerstand (R4) die ik te begrijpen dat een feedback weerstand te zijn. Dit sluit aan bij de uitgang van de (R1). Ik hoop dat dit logisch! Ik gebruikte de 1k en 10k weerstanden als ik moest een differentiële winst van 10 hebben. Im verondersteld om de simulator te voeren en de uitgangsspanning messure, ik kreeg alleen 182uV, waarvan ik denk niet dat is te wijten aan het worden zo laag correct? Ive kreeg vervolgens naar de CMRR berekenen, maar im niet zeker wat te gebruiken om dit te doen. de enige informatie die ik heb op de CMRR is dat: CMRR = Verschilversterking / Common mode Gain Ik hoop dat dit allemaal logisch, Ive deed mijn best om de curcuit uit te leggen, maar mijn gebrek aan kennis maakt het behoorlijk hard, dankzij Jamie

Nee, sorry. Dat is geen duidelijke beschrijving. 10Volt leveren aan 2 x 1k weerstanden parallel een van die weerstanden (R2) gaat naar de + ingang van een opamp (LT1001), is er ook een tee'd 10k weerstand (R3) aan de grond van dezelfde tak. ?? de op amp heeft een 12Volt voeding spoor. (Externe voeding) Single leveren? de uitgang van de opamp loopt naar een andere 10k weerstand (R4) die ik te begrijpen dat een feedback weerstand te zijn. Dit sluit aan bij de uitgang van de (R1). ... uitgang kant van de R1? Ik hoop dat dit logisch! Ik gebruikte de 1k en 10k weerstanden als ik moest een differentiële winst van 10 hebben. Waar is je differentiële ingang??

Ja, nu is het duidelijk. Het probleem was, hebt u verklaard de 10 volt bron als een voedingsspanning! Uw circuit is een klassiek differentiële versterker - gerealiseerd met een opamp. Echter, als beide ingangen met elkaar verbonden zijn, zal de winst nul! Berekening:..? Vout = Vin * (-Rf/R1 + (10/11) * (1 + Rf/R1) = Vin * (-10 +10) = 0 CMRR wordt bepaald door de weerstand toleranties Verdere vragen aandacht : Heeft u enkele of dubbele leveren?

Voor zover ik begrijp, de 10V betekent een DC-voeding, zoals de 12V.
52_1272297461.gif
EDIT: Geplaatst een gecorrigeerde tekening.

[Quote = LVW] Ja, nu is het duidelijk. Het probleem was, hebt u verklaard de 10 volt bron als een voedingsspanning! Uw circuit is een klassiek differentiële versterker - gerealiseerd met een opamp. Echter, als beide ingangen met elkaar verbonden zijn, zal de winst nul! Berekening:..? Vout = Vin * (-Rf/R1 + (10/11) * (1 + Rf/R1) = Vin * (-10 +10) = 0 CMRR wordt bepaald door de weerstand toleranties Verdere vragen aandacht :? Heeft u enkele of dubbele voeding [/quote] ja er zijn twee 12V levert, want het is een simulatie, ik heb geen tolerences moet ik neem ik aan door tolerences bedoel je likegold of zilveren banden op de weerstanden ie + / - 5% of + / -? 10% is het mogelijk om een differentiële winst van 10 te maken, door te kiezen voor verschillende weerstandswaarden fg? - dat is het circuit heb ik dank je!.

[Quote = Jaymee] zijn er twee 12V levert ja, .......... is het mogelijk om een differentiële winst van 10 te maken, door te kiezen voor verschillende weerstand waarden? fg - dat is het circuit ik heb! [/Quote] * eerste stelling: Twee 12 V levert * tweede stelling: circuit van fg - dat betekent dat een het aanbod! Dit klinkt een beetje tegenstrijdig. Jaymee, weet je wat ik over spreek?

yeh sorry, het circuit is hetzelfde als fg, maar het waar de 12v gaat naar de grond, er is een-12v.

[Quote = Jaymee] yeh sorry, het circuit is hetzelfde als fg, maar het waar de 12v gaat naar de grond, er is een-12v. [/Quote] In dit geval, mijn antwoord van 17.15 van toepassing. Gain = 0 als R1 en R2 zijn met elkaar verbonden. Wat is het doel van dit circuit?

thanks, zijn van een opdracht heb ik gekregen van de universiteit. Ik werd gevraagd om weerstandswaarden kiezen voor een differentiële winst van 10 geven, maar je zegt er is geen manier dat ik kan doen dit als R1 en R2 zijn met elkaar verbonden. Ik heb moeten praten met mijn tutor!

Jaymee, "differentiële gain" betekent dat je een differentiële ingang signaal dat moet worden versterkt hebben. Maar wanneer zowel input pinnen hetzelfde signaal te krijgen is er geen verschil at all!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back