Hulp nodig bij het gebruik van SN74LS47 ..

E

ericmar

Guest
Hi all,
Ik HV probleem met het gebruik van dit IC.Om een of andere reden, alleen
doesnt station uit genoeg uitgangsspanning of lopende aan het licht van de 7 segmenten LED.
Ik geleverd 5 V een 7 V, maar beide dont werkzaamheden.Met 5 V, I'm getting Uitgangsspanning: 0.11V (voor hoog), 0.03V (voor LOW), en Uitgangsstroom: 1.42mA (voor hoog), 0mA (voor laag).

Kan iemand mij helpen?Ik probeer te zoeken van het web, maar sommige van hen gewoon verbinding maken met de 7 segmenten LED en het lijkt te werken, maar niet voor mij!Ik HV geen idee met de open collector uitgang ook.Ik heb proberen te gebruiken 2k ohm als een pull-up weerstand, maar het niet ook!

Ik echt hulp nodig hebben in dringende!Dus help me pls doen als u weet hoe u deze IC!

Thanks a lot!

Groeten,
Eric

mmm, heb je de notitie?
moet u pull up weerstanden op de uitgang.
Of gebruik een gemeenschappelijke anode elkaar zonder het pull-up resitors

Hoi,

Gemeenschappelijke anode van uw zeven segment display moet worden aangesloten op de 5 V voeding.Elke kathode van de zeven-segment display moet worden aangesloten op de seriële met een weerstand van rond 270 Ohm aan de speciale open collector uitgang van de 74ls47.

Een open collector uitgang is een waar de laatste transistor uitgang fase heeft een verzamelaar die niet zijn aangesloten op de levering spoor.Als gevolg daarvan kan slechts wastafel huidige, maar niet de huidige bron.Dit impliceert dat de output van de IC kan alleen worden PU gelogen naar baan op laag, maar drijft op hoog.Drijvende betekent dat de werkelijke spanning wordt bepaald door het externe circuit.De gebruikelijke methode is het gebruik van een pull-up weerstand te trekken van de spanning hoog wanneer zij zweeft.Of willen wat Seinfeld heeft voorgesteld, gebruik dan een common-anode display.

Bedankt iedereen!Ik gebruik 2k Ohm weerstand als pull-up weerstand nu trek de spanning, maar I dont weet waarom het een of andere manier willen werken aan de andere kant op.Wanneer de productie wordt verondersteld te hoog, ik krijg 0V, maar wanneer het te laag, ik heb een spanning hoger dan 0V!

Hi Ericmar,

Ten eerste,
is hier een link naar een datasheet:

http://dragon.herts.ac.uk/facilities/stores/datasheets/logic/ls/74LS47.pdf
?

Nu, heb je beseffen dat het segment uitgangen van de "47 actief
zijn laag?De chip is bedoeld om een gemeenschappelijke anode elkaar - dat is, een met alle positieve kanten van het LED-segmenten samengevoegd en de aansluitpinnen trad direct naar V.Het segment output van de chip ga dan naar de negatieve kanten van het LED-segmenten,
die elk al een weerstand (van ongeveer 220 ohm) om de stroom van uw 5V leveren.

Bij het segment is ingeschakeld om het licht, de chip
van de output voor dat segment gaat naar 0V, verhuur huidige stroom door het segment van V, door middel van het segment, door de weerstand en uiteindelijk maar de chip aan de grond.

Indien het segment niet geactiveerd is,
wordt de uitvoer 'zweeft', zoals eerder vermeld.Dat wil zeggen, het is daadwerkelijk los.Dus, geen stroming kan stromen.

Zie deze link voor een eenvoudig voorbeeld:

http://www.electronics-lab.com/projects/misc/012/
easily use a common-cathode display.

Merk op dat je niet kunt
gemakkelijk gebruik maken van een gemeenschappelijke kathode-display.Als je gebruik maakt van een pull-up weerstand, de productie zal worden gedwongen hoog ( V, via de weerstand) bij het segment productie inactief is, en trok laag actief.

- segments will light when they should be off and be off when they should light.

Met een common-kathode elkaar verbonden, dit is het tegenovergestelde van hoe het apparaat verwacht te decoderen van de gegevens tot en met 7-segment - de segmenten worden omgekeerd
- segmenten licht wanneer ze moeten worden uitgeschakeld en worden uitgeschakeld wanneer zij licht.

Sante,
FoxyRick.

hoi,
U kunt nuttig materiaal uit
www.completedigitaldesign.com / artikelen / web_counter.pdf

kunt u het circuit voor mij en ik zal u vertellen waar is de fout.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back