Hulp nodig bij circuit

R

rwiggins

Guest
Ik begrijp dat een MAX6954 kunnen rijden 128 discrete LED's.Wat ik niet begrijp is hoe u deze chip op een matrix van 8x16 discrete LED's en het gebruik van de interne lettertypen op de chip te bladeren.Kan iedereen gooit me een been?Ik dank u bij voorbaat!

Hier
is een bot uit Maxim IC's webpagina. Http://datasheets.maxim-ic.com/en/ds/MAX6954.pdf

Dank je, ik
heb gelezen.Helaas is de manier waarop ik lees is dat een 4x4 matrix behoeften 17 pinnen.Bij mijn berekeningen, een 8x16 moet ten minste 33.Is dat correct?Ik
heb nooit gewerkt met een matrix geleid voordat dus natura, lol.

Een matrix van 4x4 is 8.8x16 is 24.Ik keek door het document kort, en het lijkt erop dat de 4x4 matrix blijkt eigenlijk een 1x16.

Dus, je doet een 8x16 matrix.Deze chip heeft een aantal draden die als anode voor sommige lampjes en Gemeenschappelijk Cathode om cijfers of wat ze ook mogen zijn.Dus, in tabel 37, Slot 1, kijk voor "CC0: 16 segment monocolor" en "CC1: 16 segment monocolor."Dat zijn de eerste twee.Ga naar tabel 37, Slot 2, en je vindt CC2 en CC3, enzovoort.Wanneer u klaar bent, je hebt CC0 te CC7, en 16 anode verbindingen.

Uw LED boven in uw rij (of kolom, ik weet niet welke kant je regelen ze logischerwijs) wordt "A1".Zorg ervoor dat uw top LED altijd verbinding met welke pin label "a1" voor elke kolom.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back