hulp in een VHDL-code

A

a_fetoh

Guest
Hallo,
er een parallel naar serieel blok in mijn systeem dat ik het met een 64 * 1 mux en 6-bit teller.
Ik wil de teller te stoppen als het bereiken "111111" en opnieuw te beginnen van "000000" wanneer de ingang gewijzigd.

Ik heb geprobeerd vele methoden, zoiets:

proces (data_in)
beginnen
indien x2 = "111111" dan - o / p van counter
x3 <= '1 ';
anders
x3 <= '0 ';
end if;
einde proces

x2 waar is de uitgang van de teller en x3 is een signaal wanneer het gelijk aan 1 de teller opnieuw op te starten van "000000"
Maar de prolblem is wanneer de teller eraches "111111", x3 blijft 1 en ik wil het veranderd naar 1 voor slechts een periode van een klok.

Heeft any1 suggesties?
Bedankt,

Probeer uw code te veranderen bij deze:

indien x2 <= "111111" dan
x3 <= '1 ';

kalm wrote:

Ik denkindien x2 <= "00000" dan

x3 <= '1 ';

Ik probeer een andere oplossing, maar het is lang, als het goed gaat, zal ik u

a_fetoh wrote:

Hallo,

er een parallel naar serieel blok in mijn systeem dat ik het met een 64 * 1 mux en 6-bit teller.

Ik wil de teller te stoppen als het bereiken "111111" en opnieuw te beginnen van "000000" wanneer de ingang gewijzigd.Ik heb geprobeerd vele methoden, zoiets:proces (data_in)

beginnen

x3 <= '1 ';

anders

x3 <= '0 ';

end if;

einde procesx2 waar is de uitgang van de teller en x3 is een signaal wanneer het gelijk aan 1 de teller opnieuw op te starten van "000000"

Maar de prolblem is wanneer de teller eraches "111111", x3 blijft 1 en ik wil het veranderd naar 1 voor slechts een periode van een klok.Heeft any1 suggesties?

Bedankt,

x3 blijft als '1 '... dan betekent dit dat de teller x2 is altijd bij "111111" ..
weet je zeker dat het signaal x3 wordt gebruikt in een ander proces op de teller resetten ...!

of het betekent ook dat er geen nieuwe gegevens die de hoek komt kijken ... en de uitvoering gaat niet verder in het proces op alle ...

gebruik van twee meer signalen als een, b.en het gebruik xor2 Aangepaste component

uuuuuu: xor2 poort kaart (a, b, x3);
proces (data_in)
beginnen
x <= '1 ';
anders
y <= '1 - neem twee variabelen x, y ';
end if;
einde proces
a <= x;
b <= y;

Ik denk dat deze code vil helpen u. ...