Hulp identificeren van een chip op een Samsung SpinPoint F1 1TB HD

K

kanaida

Guest
Ik heb een harde schijf die is overleden als gevolg van een stroomaansluiting falen (de transformator keek verbrand en gesmolten de plastic eromheen), een Samsung SpinPoint F1 1TB schijf.

Ik kan zien dat 1 chips waarschijnlijk moeten worden vervangen, maar ik kan niet bedenken wat ze is.

2-chips bevinden zich vlak naast de stekker, mijn best guess misschien een condensator, diode of weerstand ...maar ik kan niet vertellen omdat het gewoon 1cmx0.75cm grote

Ze hebben beiden een logo dat is een cirkel met de letters op de binnenkant van haar, en zij alleen hebben 2 leidt coming out van hen als een weerstand.

de eerste zegt B17 LG.dit ziet er ok visueel

het tweede zegt 817 6V8A.deze kwam samen met een kleine platte zwarte weerstand met het getal 0 op.(deze weerstand kunnen gewoon schroeien merken uit de naburige chip die popped)

Iedereen weet wat deze chips zijn en eventueel een plaats om ze te vinden?

Ik
wil nog graag weten wat deze chip is.Ik begin te denken diode.
Wel
heb ik vastgesteld dat door een experimentele chip transplantatie van een Samsung 750 GB harde schijf met een identieke zoekt boord, maar is enigszins anders chip die zich in dezelfde plaats.samen met de weinig weerstand alleen in geval (ik had geen multimeter rond)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back