Hulp: hoe maatregel effectief diëlektrische constante in HFSS?

G

godsound

Guest
Hi all

Ik ben niet studeren Microstrip circuit design.Door gebruik te maken van HFSS, ik stel een micrpstrip lijn te krijgen en wil haar impedantie alsook de effectieve diëlektrische constante.Ik heb echter gebruik HFSS slechts 4 dagen, en niet weet hoe het te doen.Ik denk dat ik moet gebruiken golf poort.Moet ik gebruiken gedreven modaal of gedreven terminal?En hoe krijgen ze vooral effectief diëlektrische constante van resultaten?

Kunt u mij helpen in deze kwestie?Bedankt.

Als u slechts een terminal alleen gebruik maken van de aangedreven modale solver.Om de impedantie en doeltreffende diëlektrische constante zou het erg vervelend om het te doen op HFSS kunt u gebruik maken van andere fre-pakketten zoals linegauge uit Zeland software

godsound shalom,

Het is gemakkelijk te bereiken met HFSS:

1) Gebruik een Driven Modal oplossing en een waveport.Zorg ervoor dat zijn ongeveer 4 maal hoger dan het diëlektricum en 5 keer groter dan de Microstrip (aan elke kant).
2) in de oplossing Setup het selectievakje 'Solve Havens Alleen "oplossing.
3) Wil je wat extra extra nauwkeurigheid veranderen de haven oplosser nauwkeurigheid van 2% tot 0,1% (in het tabblad Geavanceerd)
4) Voer de simulatie
5) Klik met de rechtermuisknop Resultaten-> Solution Data.Klik Gamma te schakelen.De effectieve Epsilon verschijnt.

Groeten,
Itai

Bedankt, Itai

Ik heb het gevonden in HFSS 'help document ook.Dank u toch

Godsound

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back