J
johnli100
Guest
toen we de SoC design doen, hoor ik altijd het woord "memroy mapping".nu hebben we een geval dat alle herinneringen in het SOC worden in kaart gebracht in een geheugen hebben, en het bevat h / w registers, de schoorsteen, interrupt vectoren, en code rom, etc. Dit geheugen heeft de sequentiële aanpak.
Op dit moment heb ik het moeilijk om dit concept te begrijpen: waarom we al deze verschillende geheugens kunnen mapp in een geheugen?kan zowel ROM en RAM worden ingepast in dit geheugen?Aangezien het adres van deze mapping sequentiële geheugen is, hoe kunnen we toegang tot de verschillende onderdelen op hetzelfde moment?In een woord, om te begrijpen hoe het geheugen in kaart brengen?
Uw ogenblikkelijk antwoord wordt zeer gewaardeerd!Thanks a lot!
Op dit moment heb ik het moeilijk om dit concept te begrijpen: waarom we al deze verschillende geheugens kunnen mapp in een geheugen?kan zowel ROM en RAM worden ingepast in dit geheugen?Aangezien het adres van deze mapping sequentiële geheugen is, hoe kunnen we toegang tot de verschillende onderdelen op hetzelfde moment?In een woord, om te begrijpen hoe het geheugen in kaart brengen?
Uw ogenblikkelijk antwoord wordt zeer gewaardeerd!Thanks a lot!