Hulp gevraagd!

J

johnli100

Guest
toen we de SoC design doen, hoor ik altijd het woord "memroy mapping".nu hebben we een geval dat alle herinneringen in het SOC worden in kaart gebracht in een geheugen hebben, en het bevat h / w registers, de schoorsteen, interrupt vectoren, en code rom, etc. Dit geheugen heeft de sequentiële aanpak.

Op dit moment heb ik het moeilijk om dit concept te begrijpen: waarom we al deze verschillende geheugens kunnen mapp in een geheugen?kan zowel ROM en RAM worden ingepast in dit geheugen?Aangezien het adres van deze mapping sequentiële geheugen is, hoe kunnen we toegang tot de verschillende onderdelen op hetzelfde moment?In een woord, om te begrijpen hoe het geheugen in kaart brengen?

Uw ogenblikkelijk antwoord wordt zeer gewaardeerd!Thanks a lot!

johnli100 wrote:

toen we de SoC design doen, hoor ik altijd het woord "memroy mapping".
nu hebben we een geval dat alle herinneringen in het SOC worden in kaart gebracht in een geheugen hebben, en het bevat h / w registers, de schoorsteen, interrupt vectoren, en code rom, etc. Dit geheugen heeft de sequentiële aanpak.Op dit moment heb ik het moeilijk om dit concept te begrijpen: waarom we al deze verschillende geheugens kunnen mapp in een geheugen?
kan zowel ROM en RAM worden ingepast in dit geheugen?
Aangezien het adres van deze mapping sequentiële geheugen is, hoe kunnen we toegang tot de verschillende onderdelen op hetzelfde moment?
In een woord, om te begrijpen hoe het geheugen in kaart brengen?Uw ogenblikkelijk antwoord wordt zeer gewaardeerd!
Thanks a lot!

Nitu, dank u so much!
Ik gemarkeerd ur antwoord als geholpen.Ondertussen wil ik een ding duidelijk: hoe kan een geheugen meerpoortige zijn?Als we al het geheugen blokken toegewezen in een geheugen, moet deze hebben een enkele poort of een dubbele poort, toch?Kunt u mij uitleggen het toegewezen geheugen structuur daarom kan ik begrijpen.

thanks a lot!

Nitu wrote:

Hi John ..

Memory mapping betekent dat u toewijzen hetzelfde geheugen wordt gebruikt voor het opslaan van verschillende gegevens voor verschillende doeleinden zoals u hebt vermeld..
Het voordeel van alle herinneringen toegewezen aan dezelfde geheugen is dat het redden van de omgeving.

ROM en RAM kan niet worden toegewezen op dezelfde RAM-geheugen, omdat de verliezen gegevens wanneer deze is ingeschakeld van waar zijn ROM behoudt.
Ook kan RAM schrijven operatie die niet ROM is toegestaan.
Kortom, ze zijn heel verschillend daar functionaliteit.De aanpak van dit geheugen hoeven niet te worden squential.
In het geval u in staat bent om twee verschillende locatie van herinneringen toegang op hetzelfde moment dan u misschien wel met meerpoortige herinneringen die simutaneous lezing op verschillende adressen mogelijk maakt.Ik hoop dat het helpt ..

Thanks John ..

Laten we beginnen met enkele voorbeelden:
Stel dat ik heb geheugen van 512x8 ...

Ik toewijzen eerste 128 adressen voor register bestand ..
Volgende 128 adressen voor Stacks ..
Volgende 256 naar wat code vector ...

Bij ons RAM is enkele poort dan kunnen we geen gegevens voor Stack en vector hebben op hetzelfde moment.Er zou atleast een klokcyclus vertraging tussen deze twee verschillende gegevens.Stel nu dat we willen zowel data om de productie te krijgen op hetzelfde moment we dan nodig Dual Port geheugen een haven die we zouden geven Stack adres en aan de andere poort zou geven we de vector te pakken.Merk op dat we dubbele Pors waarin we niet nodig hebben synchronisatie tussen de klokken van zowel de havens kan hebben.

Voor toegang tot alle drie de gegevens simutaneously wij geheugen nodig zou hebben met meer dan 2 havens die heet meerpoortige in het algemeen.

Er kunnen controller, die kan beheren de aanpak van problemen, maar de aanpak hoeft niet te worden squential.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back