hulp FPGA ontwerp van de klok te delen.

R

rajsrikanth

Guest
Hey iedereen

in mijn project gebruik ik Virtex-2 en de werkelijke vraag is
IAM krijgen klok uit de realtime oscillator direct naar de FPGA

en ik heb de klok te verdelen volgens de behoefte van de verschillende componenten op mijn board.

en mijn vraag is hoe ik zou moeten FPGA verdelen de klok in de en kan ik dat doen en ik heb om de klok te geven aan de processor en SDRAM en andere componenten.
pls kan iedereen een idee te geven hoe u een klok in de FPGA en schrijf de code voor de verdeling van de klok

En als ik wil dat op een andere klok te geven dan hoe ik zou moeten gebruik maken van de FPGA.

dank en wat
Raj

Hoi,
Klok verdeling moet geen probleem zijn.Gebruik een T-flipflop, krijg je een kloof met 2, gebruik dan een ander in serie, krijg je een kloof door 4 en zo verder.
Voor een specifieke afdeling factor, gebruik maken van een ring-teller, of zelfs een state machine.Maar hier zul je cyclus worden voorzichtig over de rechten.Als u dont behoefte aan een 50% duty cycle van uw probleem kan worden opgelost eaisly met behulp van een ring tegen te gaan.
Kr,
Avi
http://www.vlsiip.com

U kunt ook gebruik maken van de digitale klok Manager (DCM), maar pas op van min / max frequentie.

Quote:

En als ik wil dat op een andere klok te geven dan hoe moet ik de FPGA gebruiken.

Ik ben er zeker van de Virtex-2 zal er PLL binnen, het is makkelijk te gebruiken, net een paar bladzijden document

Quote:

Ik ben er zeker van de Virtex-2 zal er PLL binnen, het is makkelijk te gebruiken, net een paar bladzijden document

dank u voor al uw suggesties

en ik wil weten hoe we het programma van de DCM, kan iedereen het idee te geven wat.
en hoe we kunnen genereren differentiële klokken en is het genereren van klokken possibel differentiële

bedankt

DCM is een primitieve, u kan het instantiëren in uw code.Om te leren hoe het werkt, lees dan de V2 handleiding hoofdstuk 3.
Zodra u het genereren van de klokken (clk_SDRAM) dat nodig is door de andere componenten op het bord (SDRAM. ..), gebruik gewoon kan rijden een OBUFDS, en de output van deze cel wordt twee differentiële klokken.U hoeft niets meer te doen.In de v2 handleiding, kunt u OBUFDS hulp te vinden.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back