Hulp bij het rijden met behulp van 15 relais PIC16f876

F

fuzzzy

Guest
Hoi,

Ik
ben een control boord.Het is een toetsenbord, dat is om te rijden 15 verschillende 12V auto-relais.

Ik gebruikte Pic 16F876 als MCU voor dit bord.vanwege enkele pinnen vrij
Ik wil graag rijden met behulp van een relais Algemene I / O-expander gecontroleerd door I2c Bus (PCA9555).

Pwer aanbod voor MCU en I / O-expander is een gemeenschappelijk lm7805 (1A)

PCA9555 heeft 16 CMOS uitgang 20mA per Pin (max 200mA).
Ik besluiten interface door ULN2003 (7 darlington array) met behulp van klassieke relais NPN configuratie. (Uln2003 uitgang relais schakelt
de spoel met GND).Relais zijn niet gedreven door 7805, maar direct uit de auto batterij.

Dit circuit werkt goed voor enkelvouds relais, maar als ik probeer om over te schakelen op meer dan vijf arrays het geeft me een hoop problemen.Het lijkt erop dat er niet genoeg stroom om te rijden ULN2003, sommige relais uitschakelen, andere zijn van de controle, uln2003 en PCA9555 krijgt warmer.

Wat zou u voorstellen ik doe?Is er een betere manier om interface I / O-expander te relais?

bedankt voor je hulp

Salam,

Ik denk dat je met behulp van r zo ingewikkeld methode

Waarom niet gewoon gebruik maken van een 74LS673 16 bit seriële parallelle verschuiving van de registers voor de uitbreiding van de I / O?

Je kan de output van de 74LS673 of uw I / O-expander te schakelen transistors of wat dan ook, geen gebruik maken van 7805 gebruik van een regelgevende bevoegdheid kan dit een grote bron huidige

Hoop dat het helpt

Voor test doeleinden gebruik van LED's in plaats van relais.Misschien schakelen relais oorzaak spikes en dus mulfuncion van de PIC-microcontroller.
Probeer dit en zie hoe het gaat ..
Groeten,
IanP

Ik denk IanP op het juiste spoor zit.Ik heb problemen gehad zoals deze mijzelf.Elektrisch je lijkt te hebben het recht, maar waarschijnlijk de lay-out is verkeerd.Relais doen genereren veel ruis.Pcb op alle gronden terug moeten naar een gemeenschappelijk punt.Pic moet worden ontkoppeld, zelfs nadat de toezichthouder.Je zou kunnen proberen met het relais op een aparte raad van bestuur en optocouple hen.Ik ben bang dat het zou goed zijn een kwestie van trial and error.Zorg er ook voor dat u niet meer dan de totale dissapation van de uln2003.

op dezelfde boord gebruik ik een andere I / O-expander te rijden naar station 1 LED voor elke Kay.en het werkt prima.

Wilt u alstublieft stel me een aantal nuttige optocoupler staat om te rijden geleid of worden aangesloten door ULN of transitor?

Ik vond ook ULN2068, denk je dat het beter zou zijn?

Bedankt voor uw tijd.

Hallo

Als u behoefte aan uitbreiding van I / O-pinnen, de makkelijkste manier is gebruik te maken van een decoder, bijvoorbeeld, kunt u met drie pinnen van de PIC, en een 3.8 lijnen decoder, zal het werk doen, beter dan I2C-methode.

Groeten

Als u de recon-LED expander werkt goed waarom het relais expander kan niet hetzelfde doen?
Dat was de reden achter de suggestie dat u eerst proberen de andere expander met LED's, en, als dit goed werkt, dan is de volgende stap zou zijn te installeren ≈ 0,1 tot 1mH inductor bij de ingang van pin the7805 spanning regulatoer en ≈ 10-100ľH inductor gevolgd door 100nF (keramische) 10 LF (tantaal) op de output (zo dicht mogelijk bij PIC).
Groeten,
IanP

U moet verbinding COM (pin 9) van de ULN2003 om de spanning van de batterij, als een regel.
U had het drijvend in de tekening in je andere topic over hetzelfde onderwerp.

In je andere topic Ik heb ook gevraagd naar uw PCB lay-out omdat ik een keer liep
in de problemen wanneer relais werden gemonteerd dicht bij elkaar.De magnetische
velden van naastgelegen relais bemoeid met elkaar, zodat ze niet "pull"
genoeg.De minimale afstand tussen twee relais moet worden gespecificeerd in de
relais gegevensblad.

Slechts enkele suggesties ...

/ Rambo

Probeer dit,

Laat uw route zoals het is op dit moment met I2C-apparaten, indien u zeggen 3 lijn tot 8 decoders, zult u alleen in staat om te rijden een relais tegelijk.Er zijn natuurlijk manieren ronde, maar voor het moment van verlofuren is.

Probeer met uw relais af op een aparte boord, zeggen ten minste een paar centimeter afstand prom de Pic.Nu is het belangrijk iets, neem dan de 0 (grond) leiden uit elk bord terug te zetten naar een gemeenschappelijke 0 punten, met geen enkele andere mogelijke grond rendement.via het chassis, enz. Ik had hetzelfde probleem proberen om meerdere machines met een Micro, ze waren allemaal geaard op hun respectieve aanbod aansluitingen, De Micro werd gek met grillige operatie.Het verwijderen van de grond en vervolgens nemen ze terug naar een punt zingen volledig genezen is van het probleem.

Als dit niet genezen, ik denk dat je nodig hebt om te kijken naar verdere supression methoden ook.

Thanks a lot for your help!

Ik heb eindelijk gevonden mijn probleem.Het was een probleem voor uln2003 grond.nu mijn lay-out werkt erg goed.zij heeft niet een ander probleem.Maar ik denk dat ik beter gebruik maken van een inductor in 7805 invoeren, zou ik niet?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back