hulp bij het lay-out ontwerp

A

ananish

Guest
is het mogelijk om de lay-out van een circuit met behulp van de schema's te krijgen.Ik gebruik leerlooier.

er is geen gereedschap voor krijgen lay-out voor schmetic in IC design, omdat het ontwerp van de lay-out veel ervaring nodig, en is een kunst.

kunt u de lay-out van het schema als u een digitale schematische ...riep plaats & route.
meestal de analoge lay-out is op maat gemaakt en je moet het zelf doen ...

Rgds,
M

voor zover ik weet, zelfs de lay-out te krijgen in digitale schematische, voeden we de netlist en niet op het schema.

die je hebt het schema, dan kunt u gemakkelijk de netlist en vervolgens de lay-out.
werkt ook van VHDL bestanden ...

oke.is het mogelijk om de lay-out te krijgen van de netlist met leerlooier EDA tool.

Je kunt het op enigerlei wijze, niet per se moet u op te stellen schema, er zijn veel softwares waar je direct kan component plaats op PCB & route per hand getrokken circuit.

Gestructureerde approcah is schematisch tekenen en import netlist in PCB.De bovenstaande is gevoelig voor het maken van fouten.

Voor zover ik weet in leerlooier you cant doen het voor aangepaste lay-out analoog .. maar in virtuoze cadens hv deze functies check it out

SDL-gedreven Schematische lay-out optie is beschikbaar in een paar tools.Dit kan gebruikt worden in een enkele digitale lay-outs.Zeker niet de voorkeur in Analog layouts.Een groot probleem in deze stroom is dat je moet plat voor het ontwerp als er wijzigingen nodig zijn.Als je dat doet ECO is een pijn!

ananish wrote:

is het mogelijk om de lay-out van een circuit met behulp van de schema's te krijgen.
Ik gebruik leerlooier.

oke.bedankt.Ik kreeg verkeerde informatie met betrekking tot het bovenstaande.dank u zeer voor het opruimen van mijn verwarring.iemand hier werken op het geheugen ontwerp, zodat onze ideeën te delen samen

Er is noway het krijgen van een analoge schematische in lay-out, terwijl het mogelijk is in digitale gebruik HDL of schema.

HDL - (Synthese) -> Gate Netlist - (P & R) -> Layout

het schema wordt gebruikt om te verifiëren met de getekende lay-out, zijn niet het ding dat we krijgen van de lay-out schema

voor auto plaats en route ook na schematisch diagram van ur ckt, krijgen we de netlist uit te willen. EDF formaat en u krijgt andere netlist van de auto plaats en de route van uw getrokken standaard cellen.

dus dan u vergelijken 2 netlists voor LVShetzelfde voor de volledige op maat, alleen veranderen in plaats van std cellen u do compleet ontwerp urself.

hoop dat deze antwoorden ur Q

dag,
Prasad

kunt u de apparaten in cadans van de schematic.just slepen en neerzetten van de apparaten van schematische venster naar de lay-out ramen.
en wijzig de eigenschappen menu .....
Je moet zorg van routes nemen ........

kunt u de apparaten in cadans van de schematic.just slepen en neerzetten van de apparaten van schematische venster naar de lay-out ramen.
en wijzig de eigenschappen menu .....
Je moet zorg van routes nemen ........

Ik ben er niet zeker van dat je het kunt doen via Tanner ... maar door Virtuoso XL is het erg veel mogelijk in een schematische VXL om Lay-out optie is er door de apparaten die je kunt inroepen van je schema om je lay-out canvas ..

Tanner ondersteunt ook SDL.Als het schema is voltooid, en wanneer u hebben verzorgd bij voorbaat dat de lay-out structuren bekend zijn in L-edit (bijvoorbeeld de MOS transistoren, weerstanden, caps, etc. zijn geassocieerd T-cellen), dan bij het gebruik van SDL, deze apparaten worden in de lay-out automatisch (alle correct formaat), met fly-draden waarmee u aangeven hoe de apparaten met elkaar verbonden (volgens uw schema).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back