hulp bij datalogger ontwerp

T

Tulkas

Guest
Ik maak een nieuwe datalogger gebaseerd op de CompactFlash.Tijd voor, ik maakte een en ik heb een probleem met sommige kaarten, ik kan niet om ze correct toegang, ik moest Plaats de kaart met voeding (van alle systeem) uitschakelen en zet hem aan.De vraag is, moet ik gebruiken sommige buffer tussen PIC en CF?.Heb ik iets over de hardware-ontwerp, zodat dit niet gebeurt weet?

Bedankt, sorry voor mijn Engels.

Tulkas wrote:

De vraag is, moet ik gebruiken sommige buffer tussen PIC en CF?.
Heb ik iets over de hardware-ontwerp, zodat dit niet gebeurt weet?

Ik heb een datalogger met CF en MMC in het verleden.Met MMC Ik heb geen probleem, en het is zeer makkelijk te gebruiken interface, is complexer dan CF MMC maar ik moet CF te gebruiken omdat ik quikly gegevens op te slaan, maak ik gebruik van PIC18F452.CF, PIC, AtoD en alle onderdelen zijn 3.3V.Mijn probleem was, in mijn andere bord, niet alle CF-kaarten is het 'zichtbaar' door het systeem.Ik moest batterijen verbreken, dan plaatst u de kaart en sluit vervolgens de batterijen weer, later heb ik nog een schakelaar om alleen CF-kaart levering loskoppelen, maar het werkt niet, ik moest al het systeem los te koppelen.Vanwege deze zou ik graag willen weten of ik een buffer tussen PIC en CF moet gebruiken.Ik hoop dat ik heb begrepen, mijn Engels is zeer slecht.

Bedankt.

Hallo.

Ik denk dat Kender is hier verkeerd.Elke CF gaat werken met 5 Volt
voeding maar niet elke CF zal met 3.3 Volt.

We dachten in het begin dat het andersom
maar we zagen dat dit het feit.

Gebruik wat microcontroller met analoge mux als u meer analoge ingangen willen.U kunt gebruik maken van twee microcontrollers dan kunt u beter krijgen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back