Hulp bij CST: Microstrip Antenne

C

crazy_dude

Guest
Hoi

Ik heb voor de simulatie van een 10 GHz MS Antenne.
ξ = 4,3 substraat = 1,6

IE3D geweigerd om de poort voor dit zeggen dikte frequentie verhouding is groot.
Daarna heb ik geprobeerd CST, maar de afgifte waarschuwing.

"sommige hoger voortplanten modi op poort 1 niet zijn cosidered in de tijd domein berekening. Dit leidt waarschijnlijk tot een inacurate energiebalans. Overweeg dalen haven grootte of daling bovenste frequentie beperken"

Mijn vraag is waarom krijg ik deze foutmelding?Hoewel im om de resultaten hopelijk ook atenna resonerende op de gewenste frequentie.Toch ben ik benieuwd waarom je deze foutmelding.Zoals in een voorbeeld heb ik gelezen 10 keer breedte en 5 maal de hoogte is goed om een golf-poort.Ik gebruikte nog minder dimensie kreeg ik de bovenstaande foutmelding.Ook ik wil weten wat golf haven en hoe kan ik definiëren?In CST heb ik nodig om de volledige voorkant van de begrenzende vak te definiëren?Ik probeerde google maar hielp niet veel.

Hi crazy_dude,

Als ik het goed begrijp, je voer de MS-antenne met een Microstrip.
Meestal
zijn de afmetingen die u
hebt gezegd moet de wg haven heel goed.
(Ik neem aan dat je weet hoe "maas" het havengebied).:

MAAR:Het hangt af van de geometrie van de structuur.
Bijvoorbeeld:
1.Als de Microstrip toevoerleiding is ingebed in een metalen vlak, met een release kloof, uw poort is waarschijnlijk groot genoeg om een opgejaagd coplanaire line modus (zoals het overlapps randen van het metalen vliegtuig).

2.Als de PCB's bevat verschillende geleidende en diëlektrische lagen, uw poort overlapps lager (of hoger) lagen en prikkelen een parallelle plaat modus.

Probeer een kleinere Waveguide poort die overlapt de MS regeleinden en gemalen geometrie alleen (ook al is het niet, zoals aanbevolen door de handleiding).

Succes,
P.

Hoi, Crazy_dude:

IE3D moet u bij het definiëren van de haven.Als u doorgaat met de simulatie, IE3D moeten opleveren enkele resultaten aan u zelfs dacht dat kan niet instaan voor de juistheid.Wanneer de ondergrond is te dik vergeleken met de golflengte, traditionele magnetron netwerk theorie zal niet werken.Dat is de reden voor de waarschuwing van IE3D of andere software pakketten.In zekere zin, moet u voorkomen dat het gebruik van deze dikke substraat omdat het mogelijk dat u geen goede en consistente resultaten uit omdat de resultaten ervan zijn afhankelijk van vele dingen.Het kan goed zijn en het kan erg afhankelijk van hoe u deze antenne naar andere delen van uw systeem.

Groeten.

Hi pushhead en jian
Thanx for help

Ja ik gebruik Microstrip lijn vlakbouw feed.
grond metaallaag 20x20x.01 mm
substraat (ξ = 4,3) 20x20x1.6 mm
antenne en de feed-structuur met een dunne metalen.antenne grootte (9.1x6.5)

Ik probeerde het terugdringen haven omvang, maar het kwam met een nieuwe waarschuwing dat x aantal kritische cellen zijn uitgebreid tot de volledige grootte.En oud waarschuwing over hogere stand was ook al bij en na zekere mate zij vertelde dat de haven grootte is te laag te simuleren.

Over IE3d ja zij waarschuwing dat resultaten kunnen worden inacurate en gesimuleerd.Nu antenne is ontworpen voor het 10 GHz en resultaten zij waren van 9 GHz dat maakt een groot verschil en dat maakte me verschuiving naar CST.

Ik voel me slecht om te zeggen maar im nogal een n00b in de magnetron, zodat kan u me vertellen het onderwerp van de verjaring.een pdf of link wordt goed, maar zelfs het onderwerp naam wordt fijn, zodat ik kan zoeken voor een aantal stoffen in het boek.
Ook im zeer geïnteresseerd om te weten wat zijn andere parameter die van invloed zijn op de prestaties bij het gebruik van een dikke substraat.Ik moet dit ding.Al weet ik dat zij produceert oppervlaktegolven en oorzaken stoorsignalen straling.

kunt u uploadt de geometrie bestanden (*. mod, *. par) of mayB een foto van de antenne layout?

Groeten,
P.

Hoi

Hmm ..Het werkte een aantal how.Ik verlaagd alleen de hoogte van de haven op advies van een vriend en het werkte.Dus mijn laatste haven grootte werd 20x5 mm

Het tweede probleem "x aantal kritische cellen zijn uitgebreid tot de volledige grootte" Ik vond dat het probleem was - terwijl het bepalen van mijn haven Ik nam hoogte -. 01 tot 5 mm.
Het punt moet worden opgemerkt is dat ik vond de grond vlak (0 tot -. 01mm) (dikte .01) in rekening.En het was het creëren probleem.Ik weet niet waarom, maar ik heb 0 tot 5 en dit probleem was opgelost
Ik denk dat ik lees in de handleiding die CST zorgt voor grond vliegtuig.zelfs indien de werkelijke whats de schade als ik het in mijn haven?

Hoi, Crazy dude: Ik heb geprobeerd je antenne op IE3D.Dat voorspelt de resonante frequentie van 10,1 GHz en het is dicht bij wat u ontworpen.Ik weet niet waarom je de resonantie op 9 GHz.Voor die ontbrekende afmetingen, ik gebruik de inlaat diepte van 1,45 mm en de feed lijndikte = 1 mm.De feed is dan de rand van 2,55 mm.Bijgevoegd zijn de bestanden.
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Lijkt mij zijn oude versie van de software.Ik heb 10,0 Ik ga en probeer in mijn lab daar zij 11 ik hoop dat u gebruikt dat een.Het niet openen in 10.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back