huidige verwijzing

J

jutek

Guest
hallo

Ik heb een aanbod onafhankelijke huidige route.

Vdd range 1.3-3.3V IREF = 2uA

Ik heb dit ciuruit in Maloberti
het boek.Het ding is het niet juist in de hoeken.Wat kunt u mij adviseren?Natuurlijk het opstarten circuit zal worden toegevoegd.

Wat weerstand zal zijn meest stabiele temperatuur?Ik
ben met behulp van AMS 0.35um

Misschien kunt u mij een ander circuit?groeten
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

voor een stabiel tijdens dit proces veel temp en variatie ... u kan hebben om te komen met een aantal andere config / equations...some Keer mix van <RES> <MOS> <BJT/HBT> kan beter resultaat. ... u mei proberen .... maar 2uA is te laag voor BJT .... kan baseren huidige zal bij die waarde .... u wellicht schaal later ....

als ik kan vinden docs .... laat u weten ...

gd geluk ...
sankudey

sankudey schreef:

voor een stabiel tijdens dit proces veel temp en variatie ... u kan hebben om te komen met een aantal andere config / equations...some Keer mix van <RES> <MOS> <BJT/HBT> kan beter resultaat. ... u mei proberen .... maar 2uA is te laag voor BJT .... kan baseren huidige zal bij die waarde .... u wellicht schaal later ....als ik kan vinden docs .... laat u weten ...gd geluk ...

sankudey

U kunt gebruik maken van een lage spanning bandgap om de stabiele referentiestroom die onafhankelijk is met VDD, temp en mos, maar de huidige zal worden geëffectueerd door weerstand
van de hoek.

Ik denk ga voor 40uA/80uA referentie-en vervolgens te delen door twee beter zou zijn ....

BTW: dit is afhankelijk van de topologie .... zoals eerder gezegd dat ... als sommige topologie omvat BJT om een betere en stabiele referentie ... dan u hoeft te doen, het bovenstaande .... maar dat hangt af van de topologie ......multiplication / divition u denkt misschien later ..... eerste .... in mijn ogen .... u hebben om een stabiel huidige vindplaats hoek met variaties binnen de beperkte tolerantie (in%) ... dan de schaal omhoog / omlaag kan niet zijn dat veel lastig ....gd geluk ...
sankudey

Hi Jutek,

Wat specifiek valt behalve op de hoeken, en die hoek?

Hier is een delta-Vgs circuit Ik ben tekening voor de Openschemes op-amp dat werkte vrij goed.Als u behoefte aan een Vgs / R U kunt een op een vergelijkbare manier, maar het leek op uw oorspronkelijke route werd ook een delta-vgs.

Een waarschuwing - bij het gebruik van on-chip weerstanden, je zal altijd variatie in verhouding staan tot deze weerstand.Aangezien dit circuit genereert dVgs / R, het is een lineair verband met R. In mijn ervaring is dit niet een grote variatie in vergelijking met de temperatuur en de ingangsspanning, en verder kan worden geannuleerd door dezelfde weerstand afhankelijkheid in uw circuit later.(dVgs / R) * R => dVgs ongeacht proces.Op het circuit ...

MP39 is een generieke piek MoS huidige bron, tot vertekening van de delta-vgs kern met een 2uA altijd op stroom.Sluit het af met de opening R9
het pad naar de grond met een NMOs als u 0-lopende afsluiten.Door gebruik te maken van een altijd op de huidige, dit circuit is gegarandeerd om te beginnen bij ongeveer 1,5 V.

MN20/MN34 een 4:1 delta-Vgs.Na het opstarten, dit zijn onevenwichtig aangezien beide takken van de dVgs kern worden gedreven met dezelfde 2uA stroom van de MoS piek bron.Wanneer ze onevenwichtig, afvoer van MN34 stijgt tot aan de delta-Vgs spanning wordt geleverd door MN32.Uiteindelijk MN32 levert genoeg stroom om R10 dat het circuit stijgt in balans.

De stroom door MN32 is daarom delta-Vgs/50k.

MN33/MN34 zijn opgesplitst dus ik kan met hoge swing de PBO's spiegels door het creëren van een cascode spanning met MP44.Ik denk dat ik de riolering van MP41/MP28 op ongeveer 200mV.Vdsat voor de rest van de MOSFETs zijn 150mV behalve MN32, die kan doen wat hij wil, omdat hij een etappe winnen.Deze maten zijn lambda maten, niet micron!Als ik me goed herinner, lambda is hier 0.25um.Laat me weten als het eventuele gebruik!Uitsluitend voor gebruik in niet-commerciële en educatieve toepassingen, copyright 2006 Openschemes.com, uw gratis schematische magazijn ..Of zoiets.
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Hoi,
Ik ging door een aantal docs .... deze zijn geüpload hier ..... u mag gaan via deze ....

http://www.edaboard.com/viewtopic.php?p=655461 # 655461

http://www.edaboard.com/viewtopic.php?p=526438 # 526438

http://www.edaboard.com/viewtopic.php?p=655470 # 655470

http://www.edaboard.com/viewtopic.php?p=655486 # 655486U kan een combinatie zijn goederen van elke ... of goede compilatie van BJT / MOS / RES.....hope zou helpen u. ...gd
blz. ....

sankudey

kunt u gebruik maken van een bandgap ... of in uw route een verbetering komt uit met 2 weerstanden in serie - een ntype en een ptype ... door dit te doen krijg je een zekere stabiliteit in temperatuur niet veel ... maar .. .

Mircea schreef:

kunt u gebruik maken van een bandgap ... of in uw route een verbetering komt uit met 2 weerstanden in serie - een ntype en een ptype ... door dit te doen krijg je een zekere stabiliteit in temperatuur niet veel ... maar .. .

je moet weten wat de huidige staat aan.een temperatuur-onafhankelijke huidige niet vaak nuttig.aan bias een versterker, wil je een delta-Vgs stroom.Om vertekening een oscillator, wil je een stroom in verhouding staan tot uw drempel spanning.Ik veronderstel dat je kon gebruik maken van een temp-onafhankelijke huidige hier, maar waarom geen gebruik maken van een stroom in verhouding staan tot uw drempel over temp, dan is alle wasbeurten en frequentie is stabiel temp.

vermenging van twee soorten weerstanden betekent dat u zal hebben onafhankelijke variatie in elke zodat u ofwel aan trim beide delen, of gewoon een trim en lijden de discrepantie in tempco.het
is zeldzaam als deze truc werkt in de productie.

sankudey, Mircea: kunt u uitleggen waarom u een perfect temp-onafhankelijke huidige?wat is dat voor?

Hoi, electronrancher,
Wat
is de verdienste van dit circuit vergeleken met de traditioal constante gm huidige vindplaats? Bedankt!
groeten!Toegevoegd na 3 uur 44 minuten:hi, alle
Iedereen heeft een huidige vindplaats dat geen gebruik maakt van weerstand voor het heeft een zeer grote variatie in alle hoeken proces.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back