Huidige golf in Workbench Multisim

K

keshan_aru312

Guest
Hey guys,

Hoe krijg je de output huidige golf in Workbench Multisim?

Voor de spanning golf, gebruik ik een oscilloscoop, en ik ben in staat om een mooie golf met behulp van de tool Grapher bekijken.

Maar hoe geef ik de uitgang van de huidige? Is er tools die ik kan gebruiken? Dank u voor uw tijd!

Hoi

Probeer het gebruik van de voorbijgaande analyse.In de output variabelen tabblad selecteert de knop Meer.De add-apparaat / model parameter optie zal opdagen.Selecteer het type apparaat en de naam die u wilt corrent parameter te verkrijgen.Na dat de simulatie uitgevoerd.Als alles is ok ..een grafische oplossing zal leiden.

Een andere optie, maar incorret, want zal veranderen circuit topologie, zal de invoering van een lage waarde weerstand (0,1 ohm) in serie met het circuit ...de spanningsval zullen dezelfde golf huidige vorm.

Met vriendelijke groet
Pendragon

Hi Pendragon,

Thanx voor uw antwoord.Ik wist te krijgen om het apparaat / model parameter optie deel.Kunt u uitleggen opnieuw vanaf daar? Laat zeggen ik wil de huidige golf in de buurt van een bepaalde weerstand te bekijken.Hoe stel ik het?
Door de manier, u'r tweede optie was wat ik eigenlijk in gedachten had, maar zoals u zei ... verandert het circuit topologie, ik ben het met u en zou kunnen gebruiken als laatste redmiddel, als alles mislukt! Thanx weer !

Warm rgds,
Keshan Aru

Hoi

Als u vindt het apparaat / model parameter optie dan bent u in de buurt van het oplossen van uw probleem.

Eerst moet u selecteert in het Device Type: Resistor.
Selecteer de naam: je moet constateren dat alle weerstanden apparaten namen beginnen met en R.Als uw naam weerstanden R1 is, dan moet je kiezen Naam: RR1.
Tenslotte, als u wilt zien dat de huidige stroom in de weerstand kiezen Parameter: i.

dit venster sluiten en terug te keren naar de Output Variabelen tabblad.

In Variabelen in circuit Selecteer Device / Model Parameters.U zult merken dat de huidige variabele weerstand is nu daar.Selecteer deze en toevoegen aan de geselecteerde variabelen voor analyse.

Ok ...Nu moet u naar het tabblad Parameters Analyse en stelt alle noodzakelijke gegevens.Vergeet niet dat uw probleem staat te numeriek worden opgelost.

Druk Simuleer!!

Een grafische vensters zullen verschijnen, en u kunt nu visualiseren weerstand R1 stroom.

Ik hoop dat deze uitleg u zal helpen

Met vriendelijke groet
Pendragon

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back