huid effect

K

koushikr_in

Guest
wat is de fysieke betekenis van huid-effect?hoe zij van toepassing is op een Waveguide?

de EM-golf probeert door te dringen in de conducteur?zal het niet leiden tot powe dissipatie als de golf reizen binnen de dirigent?

wat is de algemene eis --- moet de sigal stroming langs de cond oppervlak of moet die worden beperkt binnen de dirigent?

De phisical sognificance van de huid effect is dat het signaal em niet gebruik maken van alle de dirigent thikness beschikbaar voor stroom, maar slechts een klein deel.Het hangt af van freq., Weerstand en diëlectrische konstante.
De penetratiegraad is de thikness waarbij de stroomdichtheid is 1 / e (0,3678 ...).
Natuurlijk minder metaal wordt gebruikt voor de elektrische geleiding, hoger is de serie weerstand.
Typische waarden voor de koper zijn micron op GHz.
Binnen de Waveguide, dependig op de verlaten modus, de verzwakkingskarakteristieken wordt gedomineerd door de metalen verliezen.Slechts enkele, exotische en moeilijk te exite, modi zijn ongevoelig voor de metalen weerstand.

Hallo Sergio,

een paar dingen: wat is de betekenis van "minder metaal"?, doe je met metalen dikte?.Voor zover ik weet serie weerstand van de geleider is afhankelijk van de geleidbaarheid en de huid diepte (minder in een eerste benadering), en het is niet afhankelijk van de dikte van het metaal.

ten tweede: je zegt ", afhankelijk van de modus, attenuatie wordt gedomineerd door metalen verliezen".Voor mij, in een holle Waveguide, de unieke verlies verantwoordelijk wordt het metaal verlies, en dus attenuatie is altijd ingegeven door metalen verlies, onafhankelijk van de mode, hoewel de waarde van het verlies is afhankelijk van de geëxciteerde modus.

groeten

In de golf gidsen het signaal is niet beperkt tot de oppervlakte.Eigenlijk is het een uiting van de binnenkant van de golf gidsen.

rajesh13 schreef:

In de golf gidsen het signaal is niet beperkt tot de oppervlakte.
Eigenlijk is het een uiting van de binnenkant van de golf gidsen.

De reden dat een persoon is veilig in een metalen auto tijdens een onweer (of in de kooi operatoren in ons theater) is niet, zoals velen veronderstellen, omdat de metalen container vormt een kooi van Faraday, maar omwille van iets bekend als de huid effect.Een kooi van Faraday werkt alleen met statische elektriciteit (de opslag van bollen op de top van onze Van De Graaff zijn kooien van Faraday.) Wat daar gebeurt is dat de negatieve ladingen op een kooi van Faraday indringers elkaar en proberen zo ver weg van elkaar als mogelijk.De beste manier om dat te doen is te bezetten slechts de buitenkant van de kooi.Daarom is er geen elektriciteit aan de binnenkant.Als een bliksemschicht hits, maar de elektriciteit is niet statisch - is het zeer snel in beweging!Enkele andere ingang moet worden op het werk.Bliksem is een voorbeeld van een zeer hoge frequentie wisselstroom.Dit lijkt onlogisch omdat de elektriciteit in een bliksemschicht normaliter alleen verplaatst, maar kijken naar de huidige / tijd diagrammen hieronder zal blijken dat dit meer als een kort stukje wisselstroomtellers dan gelijkstroom.Alle elektrische stroom genereren van magnetische velden die op hun beurt weer van invloed kan zijn op de huidige (dit is het principe achter elektrische gitaar pickups).In een rechtstreekse huidige geval alles constant is en dus niets lijkt te gebeuren.Met een wisselstroom is er echter een vertraging in het magnetische veld
van de reactie op de veranderingen in de huidige en de 'oude' magnetisch veld de neiging om de huidige richting van de buitenkant van de geleider.Naarmate de frequentie toeneemt,
neemt ook het effect tot op zeer hoge frequenties de gehele huidige stromen in een zeer smalle huid op de dirigent - vandaar de naam.Het vroegste werk op het uitleggen van de huid effect werd gedaan door Lord Kelvin (temperatuur faam) in 1887.Tesla ook onderzocht het effect.

leuk antwoord Maya.

kunt u uitleggen hoe een vertraging is in het magnetische veld
van de reactie op de veranderingen in de huidige en hoe de 'oude' magnetisch veld duwt de huidige richting van de buitenkant van de geleider.kunt u duidelijk explai de freq afhankelijkheid?

indien mogelijk met mij een aantal web-links?

[quote = "dowjones"] Hallo Sergio,

Sorry voor de late, maar nu
ik gezien
heb u gevraagd om me ...

> een paar dingen: wat is de betekenis van "minder metaal"?, doe je met metalen dikte?.
Ja, ik bedoel minder metaal dikte in het geval dat de dikte is vergelijkbaar met penetratie factor.> tweede: je zegt ", afhankelijk van de modus, attenuatie wordt gedomineerd door> metaal verliezen."Voor mij, in een holle Waveguide, de unieke verlies> verantwoordelijk is de metalen verlies, en dus attenuatie is altijd> gedicteerd door metalen verlies, onafhankelijk van de mode, hoewel de waarde van> het verlies is afhankelijk van de geëxciteerde modus.?Je schrijft het hetzelfde concept i schreef.
In ieder geval moet de WG attenuatie is gerelateerd aan: metaal weerstand, magnetische permeabiliteit van het metaal, metaal dikte (indien kleiner of vergelijkbaar zijn met penetratie factor), oppervlakteruwheid, en de wijze van voortplanting.

Het typische geval is de circulaire Waveguide (WC), waar de exotische mode TE01 heeft veel minder demping dan de gebruikelijke TE11.

Hallo Sergio, OK, ik denk dat we vertellen hetzelfde

Maya's, is dit de eerste keer dat ik lees dat de bliksem is niet een elektrostatische kracht!(heffingen op de wolken en heffingen op de grond en zo verder).

Ik dacht dat Benjamin Franklin uitgelegd juist de fysica van lightnings door 1750.

dowjones schat, ik ben het eens maya; natuurlijk verlichting zijn elektrostatische fenomena, maar tijdens de ontlading is er een voorbijgaand, zodat een impulskarakter effect, en zoals u certaintly weet, een impuls hebben het frequentiespectrum.Sneller is de pols, breder is het spectrum.
Dus alle fenomena in verband met een variabele huidige bestaan (in een limitated tijd).Een van deze fenomena is de huidige inducted dat de oorzaak is van veel elektronische schade tijdens storm.

Hallo Sergio,

OK, maar ...

Ik ben het ermee eens dat de kwijting van de bliksem is een impuls, en wordt een impuls bevat spectrale onderdelen.echter de belangrijkste onderdelen van het spectrum zijn beperkt tot een enkele kilohertz (van 0,1 tot 10kHz min of meer als de referenties hieronder zeggen).Naar mijn mening is dit verre van een hoge frequentie (hoewel dit concept is relatief, ik weet het).

De skindepth voor een aluminium plaat op 10kHz is 0,8 mm, en op 0.1kHz is 8mm, dat is heel ver van de micron eenheden we gewend zijn te hanteren wanneer we spreken over de huid diepgaande effecten.(eerlijk als ik in het midden van een onweer zou ik liever een doos met 8mm wanddikte dan 0,8
mm een!).

Over het effect van de lozingen voor elektronische apparatuur, ik denk dat de lage frequentie van hoge spanningen op de oorzaken van de schade aan de apparatuur te wijten aan hun effecten op de transistors, diodes ...Ik begrijp dat er geen hoge-frequentie-effecten weergegeven (NB: voor mij een hoge frequentie is magnetron).

Samengevat Sergio, zoals u terecht heeft opgemerkt, de oorsprong van de bliksem is elektrostatische en de lozing van de bliksem is (Low Frequency) als gevolg van de elektromagnetische puls-effect.

groeten

http://www.duke.edu/ ~ zc3/agu2002.pdf

http://www.madsci.org/posts/archives/nov98/912136278.Ph.r.html

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back