[HSPICE] uit schematische tot netlist

D

davyzhu

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb HSPICE gebruikt voor een paar weken (meestal cmos analoog ontwerp), maar bewerken netlist door blocnote is niet handig (wanneer het aantal mosfets meer
dan 20).

Ik wens u adviseren een eenvoudige schematische editor waarmee het schema kan worden getransformeerd tot netlist HSPICE.En ik wens het knooppunt van het circuit kunt bewerken in dit schema editor.BTW, mijn OS is Windows.

Groeten,

Davy

davyzhu wrote:

Hallo allemaal,Ik heb HSPICE gebruikt voor een paar weken (meestal cmos analoog ontwerp), maar bewerken netlist door blocnote is niet handig (wanneer het aantal mosfets meer

dan 20).Ik wens u adviseren een eenvoudige schematische editor waarmee het schema kan worden getransformeerd tot netlist HSPICE.
En ik wens het knooppunt van het circuit kunt bewerken in dit schema editor.
BTW, mijn OS is Windows.Groeten,Davy

Voor Windows OS, Workview Bureau heeft dergelijke tools - viewdraw.
Voor Linux OS, IC50 (of 5033) is een goede keuze.

Veel hulpmiddelen kunnen schema's om te zetten in netlists, maar het netlists kan nodig zijn weinig wijzigingen verenigbaar te zijn met hspice. U kunt proberen PSpice.

volgens HSPICE helpen, Innoveda's Viewdraw en Mentor IC-station ondersteunt HSPICE (I'v niet getest een van hen!)

U kunt ook andere sch redacteuren en netlisters zoals OrCAD (needs some netlist bewerken) of Protel (minder bewerken eis!)

BEST!

Cohesie ECS is een andere een van de populaire schematische invoer tool die ondersteuning veel aanpassen omgeving en als je meer wilt tevoren moet kenmerken is er SDK voor programmeertaal met de tool API.
U kunt de x-venster in je windows de shematic bladeren van Unix / Linux.Voer uw hspice ook in Windows.

Hallo allemaal, alles wat je bedanken voor uw raadgevingen heb ik doorzocht de tools in google, en mijn vriend adviseren me om Cadance hulpmiddelen te gebruiken, maar het lijkt te moeilijk.Ik wil graag een gebruiksvriendelijke editor zoals HSPICE UI (hspui), gebruik zonder zo veel menu-items en dialoogvenster.Is het een onmogelijke opdracht?

Groeten,

Davy

gebruik s-edit (Tanner)
sedit kan genereren netlist die u nodig hebt

Ik denk dat je kunt een simpel perl programma om de fout in de netlists die IC50 genereren correct schrijven.

Nu ik Tanner kiezen voor Sch editor, kan exporteren naar. Sp-bestand.

Davy Zhu

Ik had gebruikt viewlogic tevoren.Het is een goede EDA-tools voor de PC.De netlist gemaakt van viewlogic kan direct worden gebruikt in de HSPICE.Ik denk dat je kan proberen.

volledig compatibel zijn met hspice, zullen de meeste van de Spice versie van schematische redacteur doen, maar ik raad PSpice.vind je freeware schematische ook, maar zorg ervoor dat ze verenigbaar zijn specerijen, en de netlist is bewerkbaar.

U kunt gebruik maken DxDesigner van Mentor Graphics PADS of WG PCB ontwerp producten.
Het is een nieuwe versie van Viewdraw schema en kan exporteren naar Hspice, PSpice en Eldo netlists.

Ik heb ook raden u aan gebruik gvim te bewerken (gratis) uw netlist.
Het omvat een syntax kleur systeem:
- Commentaar in blauw
-. Afdrukken. Param, ...groen
- ...in kleur

U kunt zien belangrijke dingen veel sneller!

PS: Misschien een andere editor SPICE syntax file viewer.
Maar ik denk niet dat UltraEdit ($$$) heeft er een.

OrCAD is erg goed, kan het geschapen *. sp, en doen hspice simulatie.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back