Hspice en Cadence Spectra

A

asueee0

Guest
Hspice en Cadence Spectra, wat zijn de verschillen? Mijn school gebruikt Hspice voor digitale IC-klasse voor, maar ze nu cadans spectra te gebruiken voor zowel analoge als digitale IC-klassen.

Hspice is een tool van Cadence Synopsys Spectre (niet Spectra) is een tool van Cadence. Ze zijn beide circuit simulator, maar ze zijn verschillend in syntaxis en model toestel

wat beter is of meer accuraat? ik heb HSPICE, maar hoe je een schematische invoer programma voor HSPICE te verkrijgen?

Hie De laatste versie van Spectre die is opgenomen in de IC-4.1.41-pakket hebben bijna 100% compatibiliteit met HSPICE netlists voor andere kant kun je de cadans virtuoze schematische editor te gebruiken om het schema te maken en de netlists genereren en vervolgens te gebruiken om de HSPICE simuleren netlist. Als u gebruik maakt van de optie als u genetate de netlist kunt u de authenticiteit van het netlist formaat dat u kiest is kruid. Hoop dat dit helpt

HSPICE is een standaard hulpmiddel in de industrie [size = 2] [color = # 999999] Toegevoegd na 3 minuten: [/color] [/size] HSPICE en spook de nauwkeurigheid van zijn bijna op hetzelfde niveau nu

hi, spook is veel beter in RF circuit simulatie. Het omvat bijna al uw behoeften in RF-analyse, zoals de S-parameter, Noise, 1 dB-compressie, IIP3, enz. .., met betrekking tot RF-design. In HSPICE, is het heel lastig of zelfs onmogelijk om deze analyse te doen. In het algemeen wordt HSPICE beschouwd als de meest accurate simulator in AC en van voorbijgaande aard analyse. Het is dus beter in analoge circuit design. Verbeter me als er iets mis is.

wat is het verschil tussen de HSPICE in cadans en in synosys?

Elk bedrijf maakt gebruik van verschillende tools op basis van hun behoeften. HSPICE is niet beschikbaar in cadans of Synopsys. Het is een programma van AVANTI Spectre is een recente tool, terwijl HSPICE is er al een lange tijd. Dus mensen met behulp van Cadence verhuist naar Spectre als het gaat in de cadans bundel. Ze kunnen minder betalen voor de licenties

maar in de cadans ic, toen chooseing simulator, er zijn een hoop opties, naast spook, zijn er ook Hspice, en enkele andere.

Ik kan cadans ontmoeting met Synopsys prime time kunt u elke tool in de ASIC stroom

asueee0: De HSPICE in Cadence is een script dat u loopt HSPICE verhuurd van Synopsys. Dus, je moet hebben HSPICE simulator geinstalleerd als licentie correct ingesteld. U zult ook moeten vergunning van Cadence naar de functie te gebruiken aan te sluiten bij HSPICE simulator. By the way, Synopsys gekocht Avanti, zodat HSPICE is eigendom van Synopsys. Echter, in IC5141, kan Spectre nemen HSPICE model, maar ik ben er niet zeker van zijn nauwkeurigheid en efficiency. Liefde voor anderen 'mening horen over dit. ^ ^

epwang of iemand zou kunnen antwoorden:, zodat je bedoelt de HSPICE model compatibel is in schrikbeeld?

U gebruik HSPICE in plaats van spook of Spectre in plaats van HSPICE.

asueee0: Ja, de Spectre simulatie in IC5141 kan HSPICE model te nemen, en dat was niet mogelijk in de vorige versies (of in ieder geval heb ik niet proberen in IC5 of 5033). Als je echt nieuwsgierig naar het verschil in de verschillende simulator-optie in Cadence, ik stel voor dat je naar comp.cad.cadence op Google, omdat er kerel genaamd Andrew Beckett van Cadence die lijkt te zeer knowledgable. vikadik: Ik geloofde je een vraag stellen, vergeef me als ik verkeerd. Ik gebruikte HSPICE mezelf en maakte geen gebruik van Spectre. In IC5141, kan de simulator te nemen Spectre model bestanden in HSPICE syntax en loopt de simulatie. epwang

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back