Hspice convergentieoplossingen Issue

W

Willt

Guest
Beste vrienden, ben ik nu studeren convergentieoplossingen kwestie in Hspice. Zoals u allen weet, is de convergentie gedefinieerd als het vermogen om een ​​oplossing te verkrijgen van een reeks circuit vergelijkingen binnen een bepaalde tolerantie criteria. Kan iemand uitleggen bovengenoemde definitie met behulp van een eenvoudig voorbeeld? Uw hulp wordt zeer gewaardeerd! Dank je: D Zal PS Ik zou graag klik op "help me" voor je goede uitleg.

Hi gelezen enige numerieke computer boeken. zie de bekende algoritmen, zoals Newton-Raphson of Gause-Seidel voor een betere realisatie. Methodhttp: / / www.shodor.org / UNChem / math / Newton / index.html betreft

Hi! De niet-lineaire eigenschappen van een aantal onderdelen zal leiden tot de convergentieoplossingen problemen. Wilt u een oplossing te krijgen in een kortere tijd, zult u gebruik maken van de component-model met een vloeiende overgangen. [Size = 2] [color = # 999999] Toegevoegd na 6 minuten: [/color] [/size] Nog een ding te zeggen is het circuit matrix is ​​om de fluctuatie te verminderen gedraaid.

De meeste van de tolgelden te gebruiken iteratieve methoden zoals Newton Raphson methode om te komen tot oplossing. Voor Newton Raphson methode te convergeren zij nodig heeft om aan bepaalde voorwaarden voldoen. De meeste van de convergentie problemen worden gezien voor DC en voorbijgaande analyse betreft Sarfraz

[Quote = hr_rezaee] Hi gelezen enige numerieke computer boeken. zie de bekende algoritmen, zoals Newton-Raphson of Gause-Seidel voor een betere realisatie. Methodhttp: / / www.shodor.org / UNChem / math / Newton / index.html betrekking tot [/quote]

lees numerieke berekening boek van Gerald Wheatley is het extreem geweldig boek.

Ik ben het eens met de mensen die zeggen je moet een aantal numerieke methoden met betrekking tot dit onderzoek ... newton Raphson methoden, traipezoidal methodes zijn waarschijnlijk degene die het meest gebruikt in simulatoren. lezen over hun tekortkomingen. een eenvoudig voorbeeld zal zijn dat je een numerieke methode bijvoorbeeld simpson's 1 / 3 regel gebruiken om een ​​integratie probleem op te lossen, kunt u de fout tot 5% zijn van de reële waarde (dat is wanneer je helemaal oplossen van de integratie zonder numerieke methoden). als u een nauwkeurigere methode, zoals de traipezoidal regel, zal uw fouten te beperken tot misschien 1% van het werkelijke aantal. dus terwijl de regel van Simpson kan het sneller, is het misschien niet noodzakelijk nauwkeuriger. het hangt allemaal af van hoe nauwkeurig je wilt het resultaat.

normaal, HSPICE convergentieoplossingen probleem heeft nauwe relatoinship met de tijd stap, omdat de nummerieke computing is vaak nodig een redelijke stap. als er breuk in het circuit, of een tekort aan een aantal parameters van het toestel, zal het ook aan de convergentie probleem.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back