hoog swing MOS huidige spiegel

B

bigsheng

Guest
Ik ben het ontwerpen van een typisch cascode hoge schommel NMOS huidige spiegel.Proberen om vast te stellen hier op de transistor grootte.Naar mijn mening, de onderste transistor kan worden, omdat de minimale lengte Vds niet veel veranderen als gevolg van de buffer van cascode transistor boven, terwijl de cascode transistor langere duur zou moeten gebruiken, omdat het grote Vds veranderingen kunnen zien.Maar wat ik gevonden hebben is veel mensen daadwerkelijk doen het tegenovergestelde manier: met een grote L voor de bodem NMOS en min. L voor cascode NMOS.Is er enige reden om dat te doen?Bedankt.

Naar mijn mening is de uitgangsstroom wordt voornamelijk bepaald door de onderste transistors, dus de lengte van hen moet groot genoeg zijn om channal lengte modulatie-effect te vermijden, terwijl doel van de cascode transistor is tot op de bodem te beschermen tegen de uitgang van de transistor, is het in orde is het selecteren van een relatief korte lengte.
het is mijn mening, pls figuur het uit als het verkeerd was.

hoop dat het helpt!

Indien mogelijk, proberen te lange kanaal te gebruiken voor zowel transistoren, omdat de totale output impedantie is ~ GM2 * RO2 * RO1 (GM2 wordt cascode apparaat).Toch moet je oppassen headrooms beperking.

Ik ben het eens van de huidige voornamelijk wordt bepaald door de bodem transistor.Echter, omdat de afvoer van de bodem transistor is afgeschermd door de cascode transistor, eigenlijk is er alleen worden zeer kleine Vds verandering van de onderste transistor.Dat is waarom ik dacht dat het ok is om kleine lengte te gebruiken voor bottom transistor.

Een ander gezichtspunt.
Kleine bodem MEEST alleen wordt gebruikt in hoge frequentie toepassing.
Als overwegen lage compenseren, lawaai applicaties en bandbreedte trade-offs mirroring MOSTs moet werken op een sterke inversie niveau met kleine waarde van GM.Meestal geeft dit kleine W / L-ratio (hoog RO1).Invloed van Cascode MOSTs op offset en geluid echt te verwaarlozen vooral wanneer RO1 hoog!Dus cascode MOSTs korte chanel apparaten met een klein gebied en groot genoeg W / L verhouding voor GM2 * RO2 * RO1.

Goede referentie:
http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=254362&highlight=amplifier speed accuracy improvement
of
http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=261515&highlight=amplifier speed accuracy improvement

Goed gezegd, DenisMark!
Dus als men gebruik maakt van kleine lengte voor bodem-transistor (lage RO1), cascode MOST's te compenseren en lawaai niet te verwaarlozen zijn, zelfs bij lage frequentie.

bigsheng wrote:

Ik ben het ontwerpen van een typisch cascode hoge schommel NMOS huidige spiegel.
Proberen om vast te stellen hier op de transistor grootte.
Naar mijn mening, de onderste transistor kan worden, omdat de minimale lengte Vds niet veel veranderen als gevolg van de buffer van cascode transistor boven, terwijl de cascode transistor langere duur zou moeten gebruiken, omdat het grote Vds veranderingen kunnen zien.
Maar wat ik gevonden hebben is veel mensen daadwerkelijk doen het tegenovergestelde manier: met een grote L voor de bodem NMOS en min. L voor cascode NMOS.
Is er enige reden om dat te doen?
Bedankt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back