hoog stroomverbruik in de slaapstand voor PIC

L

lnzsy

Guest
Hi guys, Ik heb geprobeerd om de stroom te meten wanneer mijn PIC16F727 in de slaapstand staat, maar het blijkt dat de huidige is als 4,3 uA, wat veel hoger is dan 50nA, degene die in de datasheet. Moet ik gebruik gewoon SLEEP () functie of Ik moet een aantal andere dingen toe te voegen? Is er maar een de slaapstand of er zijn een aantal van hen? Dank bij voorbaat! Nereus

Hello! Ik weet niet over PIC, ik ben een MSP430 gebruiker. Er zijn echter een aantal problemen die kunnen hetzelfde zijn. Controleer de documentatie. Als de I / O-poort is ingeschakeld, kan het verhoogt het energieverbruik. (Dat wil zeggen bijvoorbeeld de consumptie is anders of de poort in de invoermodus vs uitvoer-modus). Controleer ook de andere onderdelen van uw hardware. Weet u zeker dat geen van hen een invloed op het stroomverbruik heeft? Dora.

De nA specificatie is voor LF type. Heb je het? Elke huidige tijdrovende functie, bijvoorbeeld BOR, moet worden uitgeschakeld, moeten alle pinnen op een vaste hoogte van de lage verbruik te bereiken. Lees het gegevensblad voor meer informatie. In ieder geval kan individuele apparaten hebben een hogere stroom dan opgegeven typische waarden. Je moet deze overwegen bij het plannen van een product.

Hi FVM, Bedankt voor je reactie. Maar ik denk dat, hoewel de macht in de datasheet is voor 16LF, het moet niet al te verschillend van 16F. Als je ziet als nr.16 in http://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/01146B_chapter% 202.pdf zul je zien dat ze zeggen dat de meeste van Microchip apparaten verbruiken minder dan 50nA. Ook weet u hoe u de chip in diepe slaapstand te maken? Heel erg bedankt voor de hulp. Ik waardeer het echt. Nereus [quote = FVM] De nA specificatie is voor LF type. Heb je het? Elke huidige tijdrovende functie, bijvoorbeeld BOR, moet worden uitgeschakeld, moeten alle pinnen op een vaste hoogte van de lage verbruik te bereiken. Lees het gegevensblad voor meer informatie. In ieder geval kan individuele apparaten hebben een hogere stroom dan opgegeven typische waarden. Je moet deze overwegen bij het plannen van een product. [/Quote]

Ik weet dat een 16F887 is met alle middelen onder 1uA. Uw huidige van een paar uA zou een drijvende ingang pin zijn. Let op FVM's advies: [quote = FVM] ... alle pennen moet op vast niveau van de lage verbruik te bereiken. [/quote] Dus open ingang pinnen te koppelen aan GND of VCC of ze gewoon als uitgangen te configureren. Btw. vind je ze door ze aan te raken. De stroom zal dan veranderen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back