hoge resolutie comparator architectuur

N

nijMcnij

Guest
Hallo allemaal, ben ik het ontwerpen van een 10 bit ADC, en ik moet een architectuur voor een comparator die een resolutie van 1.6mV kan bereiken. ideeën, papieren, boeken, referenties? veel dank

[Quote = nijMcnij] Hallo allemaal, ik ben het ontwerpen van een 10 bit ADC, en ik moet een architectuur voor een comparator die een resolutie van 1.6mV kan bereiken. ideeën, papieren, boeken, referenties? veel dank [/quote] Met een low-gain versterker folowed door een grendel comparator, en output offset compensatie. Bastos

thank u Bastos voor het advies, maar ik wil dat snelheid toe te voegen is geen probleem, de primaire zorg is een hoge resolutie, ook ik echt zou willen maken dingen eenvoudig, zo is er een manier om dit te doen zonder gebruik te maken offset annulering? en kan u aanraden een referentie voor het ontwerpen van een dergelijk comparator dankzij

[Quote = nijMcnij] u Bastos bedanken voor het advies, maar ik wil dat snelheid toe te voegen is geen probleem, de primaire zorg is een hoge resolutie ook, ik zou heel graag de dingen eenvoudig, zo is er een manier om dit te doen zonder met behulp van offset annulering? en kan u aanraden een referentie voor het ontwerpen van een dergelijk comparator thanks [/quote] Nou in dat geval je gewoon kunt spelen met apparaten gebied aan de te compenseren, betekent dit dat u grote apparaten krijgen dat te compenseren op 3 sigma nodig te controleren. Grote apparaten geeft u lagere snelheid en meer kracht. U kunt proberen de Sansen comparator bijvoorbeeld en spelen met de GM en het gebied van apparaten te bereiken dat te compenseren. G. Yin, F. Eynde, W. Sansen, "A high-speed CMOS-comparator met 8-b resolutie," IEEE J. Solid-State Circuits, vol. 27, p. 208-211, februari 1992. Bastos PS: Wat is de toepassing van deze comparator in het ADC. Meestal zijn de vergelijkers op een pijpleiding nodig een veel grotere offset als gevolg van de foutcorrectie logica.

thank u Bastos, zal de comparator worden gebruikt voor een 10-bits 2KSPS heffing herverdeling SAR ADC. zoals u kunt zien, snelheid is niet een probleem, wat telt is resolutie in de eerste plaats. do u think i can een resolutie van 10 bit te krijgen met deze Sansen comparator? de comparator moet een winst van ongeveer 67dB. veel dank

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back